Ik wil hulp

Wat als de tocht in je huis onder de deur door waait maar je niet instaat bent zelf een tochtstrip te plaatsen? Of als je wel radiatorfolie in huis hebt maar het je niet lukt om die zelf achter de verwarming vast te maken? De gemeente en de woningcorporaties hebben in de afgelopen tijd veel besparende middelen uitgedeeld, maar we zien helaas dat er een grote groep mensen is die zelf niet in staat zijn om deze ook te plaatsen. Vaak zijn dit mensen die al kwetsbaar zijn, geen netwerk hebben om hen even te helpen en geen geld hebben om een betaalde kracht te laten komen. Denk aan oudere mensen of mensen die door een veelvoud aan problemen de bomen door het bos niet meer zien. Juist deze mensen willen we niet in de kou laten zitten! Dit is waarom het initiatief Groningen Geeft Warmte is ontstaan.

Bewoners hebben via de gemeente en/of hun woningcorporaties energiebesparende hulpmiddelen gekregen.

Denk aan radiatorfolie, tochtstrip, brievenbusborstel, etc. We zien helaas dat er een grote groep mensen is die zelf niet in staat zijn om deze ook te plaatsen. Vaak zijn dit mensen die al kwetsbaar zijn, geen netwerk hebben om hen even te helpen en geen geld hebben om een betaalde kracht te laten komen.

Juist deze mensen willen we niet in de kou laten zitten!

Wij organiseren projectdagen waarop vrijwilligers in teams van twee personen bij de bewoners langsgaan die wel wat hulp kunnen gebruiken bij het aanbrengen van deze energiebesparende materialen. Heb jij cliënten die deze hulp kunnen waarderen of ben je zelf een bewoner die wel wat hulp kan gebruiken?

Meld dat dan middels onderstaand formulier.

Samen houden we de warmte binnen.