Aanmelden

Als makelaar in vrijwilligerswerk kan iedereen zich bij ons aanmelden. We slaan een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden.

1. Als vrijwilligersgroep

Ontdek hoeveel plezier en voldoening het geeft om samen met je vrienden, familie of collega’s een ander te ontmoeten en te helpen. Present helpt je graag bij het vinden van een vrijwilligersproject. Voor ons is het dé uitdaging om bij jullie aanbod een project te vinden dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander. Hier kun je meer lezen over groepen die zich inzetten voor Present.

Meld je direct aan als vrijwilligersgroep.

2. Als individu (flexgroep)

Flexers zijn mensen die zich als individu aanmelden. Present stelt vervolgens een groep samen. Ideaal als je op regelmatige basis iets wilt doen. Lees verder…

3. Hulpvraag melden

Als professional kun je een hulpvraag melden als je denkt dat de inzet van een groep vrijwilligers een meerwaarde heeft voor het hulpverlenings- of zorgtraject van je cliënt(en). Criteria zijn:

• Je cliënt heeft onvoldoende financiële middelen, netwerk en/of gezondheid om het werk zelf uit te voeren.
  • Je cliënt is bereid om op de dag van het project (naar kunnen) aanwezig te zijn en mee te doen.
  • Ontmoeting (tussen cliënt en vrijwilliger) is wezenlijk onderdeel van het project.

Hier vind je meer informatie voor hulpverleners. Regelmatig sturen wij een lijst van vrijwilligersgroepen die zich willen inzetten voor jouw cliënten. Zie voorbeeld. Wil je deze lijst ook via E-mail ontvangen, vul dan dit formulier in.

Meld direct een praktische hulpvraag of een sociale hulpvraag.