Als individu

Word lid van de flexgroep!

Één helpende hand kan al veel betekenen. Eén individu betekent twee paar handen, een glimlach en een stukje aandacht voor iemand. Zet meerdere personen bij elkaar en je hebt alweer meerdere helpende handen, aandacht en meer expertise en ervaring die samen komen!

Wil je op regelmatige basis Present klussen uitvoeren samen met anderen?

Meld je dan aan voor de flexgroep! Het idee blijft hetzelfde: jouw wensen en kwaliteiten zijn het uitgangspunt. Samen met anderen vormen jullie een goed team passend bij de klus. Wat staat je dus te wachten? Een gezellige klusdag met een variabele teamsamenstelling op klusdagen die jou uitkomen.

Vanaf september 2021 starten we weer in groepsverband. We starten ieder jaar weer met een borrel en gaan erna weer samen aan de slag!

Iets voor jou? Geef je dan hier op!

Hoe communiceert Present met de flexgroep?

Nieuwsbrieven krijg je per mail, data via Whatsapp en als je telefonisch op de hoogte gehouden wilt worden kan dat ook! Andries en Mariette zijn de contactpersonen.

Andries van der Heide | 06 – 23440797
Mariette van der Beek | 06 – 30326029

Wanneer vragen we jouw hulp?

Bij een urgente klus komt de klusvraag in je Present Whatsapp groep te staan met een datum. Daar kun je je binnen twee dagen op inschrijven. Vaak gaat dat om verhuizingen en laminaat leggen. Bij voldoende aanmeldingen voor de klusgrootte pakken we de klusvraag op, openen we een tijdelijke appgroep en gaan we aan de slag. Niet-urgente klussen plannen we flexibel op basis van jullie opgave. Dan gaan we óf verhuizen, laminaat leggen, sausen, tuinieren en opruim- en schoonmaakwerk doen, afhankelijk van de hulpvraag!

Wat is een urgente klus?

Klussen zijn vaker urgent dan voorheen, met name alles wat speelt rondom verhuizingen. Geldgebrek voor dubbele huur en krapte op de woningmarkt zijn twee redenen waarom mensen razendsnel verhuizen. Verder worden woningen soms zo beroerd opgeleverd dat een flinke opknapbeurt nodig is voor je erin kunt. Een hele uitdaging als je beperkt zelfredzaam bent, onder tijdsdruk staat en geen budget hebt! Alle hulp is dan welkom. Naast de ‘gewone’ hulpvragen plaatsen we ook urgente in de algemene groepsapp. Alleen als je kunt reageer je. We wachten maximaal twee dagen op reacties. Wanneer het nodige minimumaantal voor de klus is bereikt, bellen we meteen de hulpverlener of het doorgaat. Dat doen we snel omdat mensen in spanning afwachten. Gaat de klus door? Dan plaatsen we jou meteen in een tijdelijke groepsapp met hulpverlener en aangemelde vrijwilligers. Alle nodige informatie komt in die appgroep te staan. Present opent en sluit die groepsapp per klus!

Crisisteam

Wil jij met je groep een crisisteam zijn? Dan word je gebeld of jouw groep een spoedklus op wil pakken. Het minimumaantal mensen voor zo’n groep is 6. Dat kan om verhuizingen gaan maar ook een vloer leggen. De werktijden zijn flexibel, maar we streven naar het maximaal aantal uren per klus (van vijf uur).

Hoe meer mensen hoe beter!  Deelname is vrijblijvend: als jouw team op dat moment niet kan, bellen we het volgende team!

Je bent ontzettend welkom!

• Twee keer per jaar ben je welkom bij ons voor een borrel! We vinden het namelijk erg leuk dat je je op deze manier aan ons bindt en onderdeel wordt van het Present team!
  • Je wisselt kennis en ervaringen uit met andere flexers
  • Je leert nieuwe mensen kennen!
  • De andere flexers zijn net als jij enthousiast en de groep is erg divers
  • In één dag komt er echt iets van de grond
  • Je maakt zelf de keuze wanneer en of je meedoet met een klus
  • het is goed georganiseerd door middel van een whatsappgroep: je kiest zelf of je reageert

Voorbeelden van projecten zijn: schilderen, verhuizen, laminaat leggen en opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin. De projecten zijn vaak praktisch van aard, maar de ontmoeting staat ook altijd voorop. Met elkaar, maar ook met de hulpontvanger.

Iets voor jou? Geef je hier op!

Wat zijn nou Praktische Projecten?

Tijdens een praktisch project steek je je handen uit de mouwen voor iemand die onvoldoende geld, netwerk en of gezondheid heeft om een bepaalde klus zelf te klaren. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan het helpen verhuizen van een vrouw die een tijdje in de ‘vrouwenopvang’ heeft gewoond en nu een eigen woning krijgt, het opknappen van een verwilderde tuin en het schilderen van de woning van iemand met een lichamelijke beperking, of het opruimen en schoonmaken van een woning waar in de loop van de tijd veel te veel spullen zijn verzameld.

“Ik werk in het flexteam omdat het mooi is om iets voor een ander te doen en om dat te doen met anderen die ik steeds beter leer kennen!” Flexer Hilke

Iets voor jou? Geef je hier op!