Meedoen als studentenvereniging

Met je studentenvereniging, jaarclub of vriendengroep iets goeds doen voor de samenleving? Present daagt jullie uit om je voor een dag(deel) actief in te zetten voor mensen in Stad die hulp nodig hebben.

Student en Present

Groningen is gezellig en druk. Een echte studentenstad, met veel jonge mensen vol energie. Maar studeren is duur en naast je studie, vereniging en bijbaan hou je waarschijnlijk weinig tijd over. En toch heb je soms het idee dat je wel eens iets wilt doen voor de samenleving. Hier kan Stichting Present je bij helpen. Door je tijd te doneren kan ook jij je met je vereniging inzetten voor jullie geliefde Stad! Bekijk hoe het werkt: (filmpje van Present Utrecht)

Een gezellige activiteit samen met je vrienden en tegelijkertijd wat betekenen voor je medebewoners. Je verbindt je eenmalig een dag(deel) aan Present: een goed doel zonder verdere verplichtingen. Present Groningen daagt je uit!

Present organiseert en begeleidt

StudentEen project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Dit betekent dat jullie bepalen wat jullie wanneer willen doen en wij zoeken daar, via een maatschappelijke organisatie, een passende hulpvraag bij. Na jullie aanmelding nemen we contact met jullie op. Wij komen graag met jullie kennis maken!

De mensen die jullie helpen, zijn mensen die kampen met fysieke en geestelijke problemen zoals ziekte, ouderdom of beperking of mensen die leven in armoede of sociaal geïsoleerd zijn.

Voor studentgroepen organiseren wij twee type Presentprojecten:

• Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.
  • Sociale projecten: koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellig middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen

Geen kosten

Deelname aan een vrijwilligersproject is kosteloos. Je doneert alleen je tijd.

Wil jij je graag nuttig maken en een onvergetelijke dag beleven? Meld je aan of neem contact op voor een gesprek of presentatie.