Een verschil maken

Via een tijdcollecte

Verlangen

Bij veel organisaties groeit het verlangen om in de eigen lokale omgeving dienend aanwezig te zijn. Alleen is het moeilijk om te bepalen waar de hulp nodig en gewenst is. Present helpt dit verlangen om te zetten naar de praktijk door jullie hulpaanbod te koppelen aan hulpvragen die wij ontvangen van hulpverleners.

Hoe werkt het?

In plaats van geld zamelen we tijd en talenten in. Tijdens een tijdcollecte kan iedereen aangeven wanneer ze beschikbaar te zijn en welke talenten ze willen inzetten. Aan de hand van dit aanbod gaat Present aan de slag met het organiseren van projecten. Deze kunnen praktisch en sociaal zijn, afhankelijk van het aanbod.

Present ontzorgt

Present neemt de organisatie volledig uit handen. Zo ziet een traject er uit:
  • Present komt bij jullie een presentatie geven waarin we de tijdcollecte toelichten. Als jullie een tijdcollecte willen gaan doen dan wordt in overleg een datum/periode geprikt voor de tijdcollecte en worden de projectdagen afgesproken.
  •  Bij de collecte kunnen degenen die mee gaan doen op een kaartje en/of digitaal aangeven welke dag(en) ze beschikbaar zijn en welk talenten ze willen doneren. Toch liever geld doneren? Ook daar is ruimte voor.
  • Present stelt groepen samen. Tijdens een informatiebijeenkomst worden de groepen aan elkaar voorgesteld en taken worden verdeeld.
  • De samengestelde groepen gaan aan de slag met een project op locatie, daar waar hulp echt nodig is.
  •  Na afloop van het project evalueert Present met de deelnemers hoe het project verlopen is. Ook wordt gevraagd of men zich vaker in wil zetten. Indien gewenst kunnen we een verslag schrijven over de projectdag(en) om te delen in de organisatie.

Wat we verwachten

Het enige wat we van jou verwachten is het enthousiasmeren van je achterban. Initieer de tijdcollecte, maak mensen enthousiast om deel te nemen, en wij doen de rest. Zo leveren we de presentatie die je aan de achterban kunt laten zien maar ook leveren we kopij voor de nieuwsbrief van jullie organisatie.  Jullie geven aan wat jullie nodig hebben en wij leveren alles aan.

Meer weten?

Laat ons dan contact met jullie opnemen via onderstaande button. We komen graag geheel vrijblijvend uitleggen hoe je middels een tijdcollecte met je organisatie mooie projecten kunt doen.