Bij 50 gezinnen in Stad tóch pakjesavond

29-11-2017

Sinterklaas is weer in het land en alle kinderen zijn vol verwachting. Maar helaas is pakjesavond niet voor iedereen vanzelfsprekend. Een significante groep ouders in Stad heeft namelijk door financiële problemen niet of nauwelijks de mogelijkheid om pakjes te kopen voor hun kinderen. Door de actie van Stichting Present Groningen kunnen de kinderen uit 50 gezinnen toch uitzien naar een heerlijk avondje met cadeautjes én bezoek van Sint en Piet.

In goede samenwerking met de hulpverleners van diverse maatschappelijke organisaties en Groninger wijkteams zijn de verlanglijstjes van de kinderen tientallen gevende gezinnen of groepen gebracht. Zij hebben Sinterklaas geholpen met inkopen, het maken van gedichtjes en bakken van lekkernijen. Zo is er voor elk gezin een verrassingspakket samengesteld dat komende week door 6 teams van (hulp) Sint en Pieten bezorgd zal worden.

Stichting Present: een brug tussen mensen
Stichting Present Groningen is een organisatie die de betrokkenheid van burgers, bedrijven, kerken, buurten en andere sociale verbanden wil stimuleren en organiseren. Als makelaar in sociale betrokkenheid begeleidt Present groepen burgers bij een zinvolle en goed bestede actie.  Vrijwillig en op projectbasis kunnen de groepen zich inzetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Zo slaat Stichting Present een brug tussen mensen.