PRESENT IN TIJDEN VAN CORONA

16-03-2020

Wij ontkomen er ook niet aan: de maatregelen rondom het Coronavirus. Tot 1 mei komen alle geplande projecten te vervallen. De groepen die zich aangemeld hebben voor deze periode krijgen hierover z.s.m. bericht. Wij werken zelf vanuit huis.

We zijn in een onwerkelijke situatie terecht gekomen met elkaar, niemand heeft dit eerder meegemaakt. Na de eerste verwarring zien we gelukkig veel mooie initiatieven ontstaan. Mensen kijken voorbij hun eigen problemen en zien om naar elkaar: Even naar de winkel voor mensen die ziek zijn of thuis moeten blijven, een luisterend (telefonisch) oor, aanbod  om op kinderen te passen, enz. Prachtig hoe zo’n crisis ook de mooie kanten van mensen naar boven haalt!

Als Present dragen we graag bij op een manier die aanvullend is op deze initiatieven, zoals we dit altijd al doen. We denken aan cliënten van hulpverleners die niet zo makkelijk toegang hebben tot hulp, door wat voor reden dan ook, maar die dit wel hard nodig hebben. Mensen die al weinig netwerk hadden en door de huidige situatie nog meer op zichzelf terug geworpen worden. We hebben een zeer uitgebreid netwerk aan vrijwilligers die al ervaring heeft met deze doelgroep. Dit koppelen we als Present graag aan elkaar.

Wil je als vrijwilliger of hulpverlener weten hoe en/of doe je graag mee, klik hier voor meer info en aanmelden.

En voor alles geldt: pas goed op jezelf zodat er je voor die ander kunt zijn!

Als Present hebben we zelf ook hulp nodig. Help je mee?