“Ik kan weer in mijn slaapkamer overnachten, bedankt!” #hoekandatnou?

10-09-2018

Er is veel mis gegaan in het leven van Achmed*). Zijn leven is niet bepaald op rolletjes verlopen, het verleden achtervolgt hem voortdurend. Twee jaren zat hij zonder gas & elektra, dankzij de hulpverlener van Reclassering is dat nu voorbij. Dit geeft Achmed weer moed om door te gaan. Zijn appartement is verwaarloosd en hij slaapt op de bank omdat zijn slaapkamer niet bewoonbaar is. Totdat op een dag een groep vrijwilligers samen met hem zijn woonkamer en slaapkamer opruimen:

Ina, de projectbegeleider: “Op de dag zelf komen de vrijwilligers gewapend met emmers, schoonmaakdoekjes, extra schoonmaakmiddelen, stofzuiger e.d. Achmed is wat overdonderd, maar is blij dat het gaat gebeuren. Als hij bij gekomen is, zet ook hij zich volledig in en helpt mee met sorteren van zijn spullen en ruimt op.”

Het resultaat:
Na een paar uur herken je zijn appartement niet meer terug. Zijn slaapkamer kan weer gebruikt worden om te slapen, de woonkamer is fris en schoon. Er kan weer gekookt worden op een schoon fornuis. Dankbaar en blij neemt Achmed afscheid van de vrijwilligers. Zijn ‘to do list’ is weer korter geworden.
d
Achmed is een van de vele Stadjers die het niet alleen redden. Wil je met je groep dit seizoen ook een Stadjer helpen? Meld je aan via de website. We zoeken voor iedere groep een passende hulpvraag.

d

[Bovenstaande tekst komt uit onze nieuwsbrief van september 2018] Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Foto: pixabay.com, de persoon is niet iemand van de groep.
*) i.v.m. privacy is dit niet zijn echte naam