Onze werkwijze

Bij Present werken wij altijd volgens een vaste werkwijze, hieronder bespreken wij een aantal punten die ons helpen zekerheid en succes te garanderen tijdens klussen. Als eerst werken wij samen met een groot aantal maatschappelijke organisaties. Wij krijgen al onze hulpvragen via maatschappelijk werknemers. Zo krijgen wij regelmatig hulpvragen binnen via WIJ-teams in Groningen, Lentis, Cosis en nog vele andere maatschappelijke organisaties.

Presentatie

Als het jullie/uw eerste klus is bij Present, plannen wij altijd een presentatie in met jullie. Tijdens deze presentatie bespreken wij waar wij als Present voor staan, ook bespreken wij wat jullie kunnen verwachten tijdens een klus. Tijdens de presentatie is er ook ruimte om al uw vragen te stellen

Hulpvraag

Als een groep na de presentatie nog steeds enthousiast is over een klus met Present doen dan wordt de groep in ons systeem gezet. Daarna gaan wij zoeken naar een bijpassende hulpvraag voor de groep. Als wij een bijpassende hulpvraag vinden gaan wij bellen met de hulpverlener die de hulpvraag heeft aangemeld, om te bespreken of wij de groep aan de hulpvraag kunnen koppelen

Projectbezoek

Nadat er een geschikte hulpvraag gekoppeld is aan de groep. Gaan wij een projectbezoek inplannen. Het projectbezoek vindt plaats bij de hulpontvanger thuis. Hierbij nodigen wij een vertegenwoordiger van de groep, de hulpverlener en de projectbegeleider (Present) uit. Tijdens het projectbezoeken worden er afspraken gemaakt over de klus. Ook wordt er gekeken naar welke materialen en hoeveel tijd nodig zijn voor de klus. Dit alles wordt daarna vastgelegd in een contract.

Uitvoering

Als iedereen tot een akkoord weet te komen, begint het project echt. Het project wordt altijd geopend door een projectbegeleider. Tijdens de opening kan iedereen van de groep ook kennis maken met de hulpontvanger. Tijdens de klus maakt Present ook een aantal foto’s.

Afronding

Als het project is afgelopen maken wij meestal een korte facebookpost met een aantal foto’s over de klus. Daarna nemen wij aantal contact op met de groep om te vragen hoe de klus bevallen is en om hun de foto’s toe te sturen.