Present in tijden van Corona

Vanwege het coronavirus zijn er drastische maatregelen die een grote impact hebben op het dagelijks leven van ons allemaal, maar in het bijzonder van kwetsbare mensen. Het zijn onwerkelijke en zorgelijke tijden voor ons allemaal.

Gelukkig is het gaaf om te zien dat er een beweging op gang komt waarin mensen naar elkaar omzien!

Ook in deze tijd wil Present Groningen vrijwilligers helpen om zich in te zetten waar dat dat echt nodig is.

Als Present dragen we graag bij op een manier die aanvullend is op de initiatieven die spontaan zijn ontstaan, zoals we dit altijd al doen. We denken aan cliënten van hulpverleners die niet zo makkelijk toegang hebben tot hulp, door wat voor reden dan ook, maar die dit wel hard nodig hebben. We werken hierin ook samen met #nietalleen.

Het RIVM heeft bepaald dat voor ons werk de regel van ‘blijf zo veel mogelijk thuis’ niet van toepassing is vanwege het maatschappelijke belang voor kwetsbare doelgroepen. Wel nemen we alle regels in acht. Zo bestaan de groepen die we inzetten uit maximaal 3 personen en moet er 1,5 meter afstand gehouden kunnen worden. Aan vrijwilligers geven we ook een ‘paspoort’ mee op de klusdag zelf (bijgevoegd).

Zie hieronder een voorbeeld van het paspoort.

We kijken bij hulpvragen samen met hulpverleners wat er in deze coronatijd met inachtneming van de RIVM richtlijnen mogelijk is. Kan een project niet binnen de RIVM-richtlijnen worden uitgevoerd dan kan het helaas niet doorgaan.

Voor vrijwilligers(groepen)
Wil jij ook Present zijn in deze tijd dan kun je je alleen of samen met anderen opgeven voor het doen van één of meerdere projecten. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op om met jou te overleggen over wat jij zou willen doen. Je kunt je opgeven middels deze link.

Als hulpverlener
Wil je een hulpvraag aanmelden voor je cliënt? Klik dan hier.