Social Studies ‘vrije ruimte’

Wil jij je met een groep medestudenten een of meerdere dagen inzetten voor mensen die leven op de armoedegrens? Meld je dan bij Present Groningen. Zo maak je kennis met je toekomstige doelgroep en verdien je punten voor je ‘vrije ruimte’.

Bij Present Groningen is jullie inzet het startpunt: Waar zijn jullie goed in, wat vinden jullie leuk om te doen en welke data komt jullie het beste uit? Present zoekt daar vervolgens een geschikte hulpvraag bij. Dat kunnen praktische projecten zijn, zoals het opknappen van een huis of tuin, maar ook sociale activiteiten: zoals een middag op stap met gehandicapten of ouderen. Elk project geeft voldoening en plezier. Daarnaast is de ontmoeting met de ander een hele waardevolle ervaring. Zo geef je niet alleen, je ontvangt ook!

Concrete mogelijkheden:

• Organiseer een activiteit voor mensen met een verstandelijke beperking (1 maal of vaker)
  • Huiswerkbegeleiding van vluchtelingen met hun taallessen (minimaal 5 keer)
  • Doe met je studiegenoten een praktische klus bij mensen die leven op de armoedegrens
  • Meld je aan voor ons flexteam, regelmatig klussen met andere vrijwilligers.

Meld je groep aan via de website van Present Groningen: https://stichtingpresent.nl/groningen/aanmelden/. Een presentatie vooraf is een verplicht onderdeel.

Vragen? Neem contact met op Linda Halberstadt (lindapresentgroningen@gmail.com) of Joyce Groefsema (joycepresentgroningen@gmail.com), studenten en stagiairs Social Work bij Present Groningen