Werken bij Present

Hieronder kun je alle vacatures van Present Groningen vinden.

Present Groningen is een daadkrachtige en flexibele organisatie die groepen vrijwilligers helpt om zich in te zetten voor een ander die dat nodig heeft. Hoe doen we dat? Door een dag(deel) een praktische klus of een sociale activiteit te doen.  Present slaat  zo een brug tussen groepen vrijwilligers die zich willen inzetten en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Die inzet gaat via maatschappelijke organisaties die in Groningen actief zijn. Zo weet je zeker dat de hulp terecht komt bij mensen die dit het hardst nodig hebben. Inmiddels bemiddelt Present Groningen in zo’n 150 projecten per jaar.

Coördinator bedrijven en scholen (ca. 16 uur/week) vanaf 1 november 2020 (betaalde functie)

Present wil bijdragen aan een samenleving waar mensen en organisaties zich verantwoordelijk weten voor elkaar. Present slaat hiervoor een brug tussen hen die iets te bieden hebben en zij die iets nodig hebben. Deze brug wordt geslagen voor individuen, scholen, verenigingen, kerken en bedrijven. Bij Present staat het aanbod van de vrijwilligers centraal en is samenwerking met professionals een voorwaarde bij elk project. Met ons team matchen wij diverse groepen vrijwilligers aan de hulpvragen voor cliënten van professionele hulpverleners. Present Groningen is sinds 2006 actief in en voor Groningen en maakt deel uit van een landelijk netwerk van ruim 80 lokale stichtingen.

Present Groningen is succesvol in het vinden van vrijwilligers vanuit kerken en studentenverenigingen. We willen onze basis verbreden, zowel wat betreft vrijwilligers als wat betreft financiën, door meer samen te werken met bedrijven en scholen. Het begin is er, nu zoeken we iemand die dit kan uitbouwen. Hiervoor zijn we op zoek naar een enthousiaste en ondernemende coördinator.

Werkzaamheden

• Verbinding leggen met bedrijven en scholen die maatschappelijk betrokken willen zijn
  • Bedrijven en scholen ondersteunen hun maatschappelijke betrokkenheid vorm te geven door actief deel te nemen aan projecten
  • Projectdagen organiseren
  • Partners vinden die het werk van Present Groningen financieel of op andere wijze willen steunen en een langdurende verbinding aan willen gaan

De coördinator werkt in een team van 7 personen met een algemeen coördinator, medewerkers projecten, vaste vrijwilligers en stagiaires.

Wij zoeken iemand die

• HBO werk- en denkniveau heeft
  • netwerker is en verbindingen kan leggen tussen bedrijven, scholen en Present
  • betrokken is bij de Groningse samenleving, beschikt over een breed netwerk binnen Groningen en zich actief beweegt naar bedrijven en scholen
  • zelfstandig en planmatig werkt en resultaatgericht is
  • overtuigingskracht heeft en goed kan presenteren
  • communicatief zeer bedreven is en mensen motiveert en inspireert
  • flexibel inzetbaar is
  • gemakkelijk afstemt in verschillende contexten en op verschillende niveaus binnen bedrijven, scholen, maatschappelijke organisatie en kerken
    enthousiast is over de missie, visie en de christelijke sociale motivatie van Present.

Procedure
Stuur je CV en motivatie uiterlijk vrijdag 18 september 2020 naar coordinator@presentgroningen.nl.
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met algemeen coördinator Babette Versloot via 050 577 85 38 (op maandag-, donderdag- en vrijdagmorgen bereikbaar) De sollicitatiegesprekken vinden plaats op vrijdag 25 september 2020.
Salariëring gebeurt volgens de Cao Maatschappelijk Werk & Dienstverlening. Het betreft een tijdelijk contract voor de duur van een jaar, met de mogelijkheid van een verlenging voor een jaar. Een zzp-constructie is ook mogelijk.

Groepenbegeleider/begeleidster (vrijwilligersfunctie)

Heb jij hart voor inwoners in Groningen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken? Ben jij 5-10 uur per maand beschikbaar voor minimaal 1 jaar? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?
Je start en sluit een project samen met de groep vrijwilligers. Jij zorgt ervoor dat de afspraken voor iedereen duidelijk zijn en dat er een goede ontmoeting plaatsvindt tussen hulpvrager en de vrijwilligers.

Wie ben je?

• Je hebt hart voor Groningers die hulpbehoevend zijn
  • Je vind het leuk om met vrijwilligers en maatschappelijk werkers contact te hebben
  • Je bent communicatief vaardig, sociaal en zorgvuldig
  • Je staat achter de missie en visie van Present
  • Je bent flexibel inzetbaar. Projecten zijn zowel door de week als op zaterdag

Wat biedt Present?

• Een unieke kans om je kwaliteiten in te zetten voor hulpbehoevende medegroningers in een dynamische, maatschappelijk betrokken organisatie
  • Een inwerkprogramma
  • Vrijwilligersvergoeding mogelijk, in overleg

Voor meer informatie of om je aan te melden, kun je contact opnemen met Babette Versloot.
Email: info@presentgroningen.nl
of bel: 050 577 8538 (maandag en woensdag)

Projectbegeleider/begeleidster (vrijwilligersfunctie)

Je taak
Je begeleidt projecten die via Present worden uitgevoerd. Je maakt afspraken met de groep vrijwilligers, de maatschappelijke organisatie en de hulpontvanger. Als projectbegeleider ben je verantwoordelijk voor het goed verlopen van een project. Zodra een groep gekoppeld is aan een project ga je met de contactpersoon en de maatschappelijke organisatie op projectbezoek bij de hulpontvanger om de nodige afspraken te maken. Op de dag van de uitvoering ben je aanwezig bij de start en afsluiting van het project en ben je telefonisch bereikbaar en inzetbaar voor onverwachte situaties. Verder maak je een kort verslag van het project. Per project ben je ongeveer 5 uren aan de slag.

Je kwaliteiten
Je kan goed organiseren en hebt uitstekende sociale vaardigheden omdat je met veel verschillende mensen te maken hebt. Ervaring met maatschappelijk werk is een groot voordeel voor deze taak. Bij voorkeur heb je eerder meegedaan aan een project via Present of gaat dat binnenkort doen. Wij vragen van vrijwilligers dat ze achter de visie en missie van Present staan en de christelijke identiteit van Present respecteren.

Voordat je zelfstandig aan het werk gaat als projectbegeleider krijg je een uitgebreide instructie en ga je mee met iemand die ervaring heeft. Eenmaal per jaar is er een bijeenkomst van projectbegeleiders waarin we de werkwijze evalueren en aanpassen.

Email: info@presentgroningen.nl
of bel: 050 577 8538 (maandag en woensdag)