Werken bij Present

Hieronder kun je alle vacatures van Present Groningen vinden.

Vrijwilligers vacature Present

Present Groningen is een daadkrachtige en flexibele organisatie die groepen vrijwilligers helpt om zich in te zetten voor een ander die dat nodig heeft. Hoe doen we dat? Door een dag(deel) een praktische klus of een sociale activiteit te doen.  Present slaat  zo een brug tussen groepen vrijwilligers die zich willen inzetten en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Die inzet gaat via maatschappelijke organisaties die in Groningen actief zijn. Zo weet je zeker dat de hulp terecht komt bij mensen die dit het hardst nodig hebben. Inmiddels bemiddelt Present Groningen in zo’n 150 projecten per jaar.

Groepenbegeleider/begeleidster (vrijwilligersfunctie)

Heb jij hart voor inwoners in Groningen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken? Ben jij 5-10 uur per maand beschikbaar voor minimaal 1 jaar? Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?
Je start en sluit een project samen met de groep vrijwilligers. Jij zorgt ervoor dat de afspraken voor iedereen duidelijk zijn en dat er een goede ontmoeting plaatsvindt tussen hulpvrager en de vrijwilligers.

Wie ben je?

• Je hebt hart voor Groningers die hulpbehoevend zijn
  • Je vind het leuk om met vrijwilligers en maatschappelijk werkers contact te hebben
  • Je bent communicatief vaardig, sociaal en zorgvuldig
  • Je staat achter de missie en visie van Present
  • Je bent flexibel inzetbaar. Projecten zijn zowel door de week als op zaterdag

Wat biedt Present?

• Een unieke kans om je kwaliteiten in te zetten voor hulpbehoevende medegroningers in een dynamische, maatschappelijk betrokken organisatie
  • Een inwerkprogramma
  • Vrijwilligersvergoeding mogelijk, in overleg

Voor meer informatie of om je aan te melden, kun je contact opnemen met Babette Versloot.
Email: info@presentgroningen.nl
of bel: 050 577 8538 (maandag en woensdag)

Projectbegeleider/begeleidster (vrijwilligersfunctie)

Je taak
Je begeleidt projecten die via Present worden uitgevoerd. Je maakt afspraken met de groep vrijwilligers, de maatschappelijke organisatie en de hulpontvanger. Als projectbegeleider ben je verantwoordelijk voor het goed verlopen van een project. Zodra een groep gekoppeld is aan een project ga je met de contactpersoon en de maatschappelijke organisatie op projectbezoek bij de hulpontvanger om de nodige afspraken te maken. Op de dag van de uitvoering ben je aanwezig bij de start en afsluiting van het project en ben je telefonisch bereikbaar en inzetbaar voor onverwachte situaties. Verder maak je een kort verslag van het project. Per project ben je ongeveer 5 uren aan de slag.

Je kwaliteiten
Je kan goed organiseren en hebt uitstekende sociale vaardigheden omdat je met veel verschillende mensen te maken hebt. Ervaring met maatschappelijk werk is een groot voordeel voor deze taak. Bij voorkeur heb je eerder meegedaan aan een project via Present of gaat dat binnenkort doen. Wij vragen van vrijwilligers dat ze achter de visie en missie van Present staan en de christelijke identiteit van Present respecteren.

Voordat je zelfstandig aan het werk gaat als projectbegeleider krijg je een uitgebreide instructie en ga je mee met iemand die ervaring heeft. Eenmaal per jaar is er een bijeenkomst van projectbegeleiders waarin we de werkwijze evalueren en aanpassen.

Email: info@presentgroningen.nl
of bel: 050 577 8538 (maandag en woensdag)

Leden bedrijventeam

Doel
Het team zal bedrijven stimuleren om via Present maatschappelijk actief te zijn. Door als bedrijfsuitje een Stadjer te helpen met het opknappen van zijn tuin of woning of door sociaal actief te zijn, al naargelang de mogelijkheden van het bedrijf.
De teamleden ontwikkelen een eigen netwerk binnen het bedrijfsleven en/of (semi) overheid en introduceren Stichting Present als makelaar in maatschappelijke betrokkenheid.

We verwachten dat je:
• achter de doelstelling van Present Groningen staat;
• goede communicatieve en sociale vaardigheden hebt waardoor je van nature makkelijk nieuwe contacten legt;
• affiniteit hebt met het bedrijfsleven dan wel (semi) overheid waardoor je goed de weg kent naar andere instellingen en hun taal spreekt.

We bieden:
• een inspirerende werkomgeving;
• samenwerking met een gemotiveerd team van betaalde en vrijwillige werkers;
• veel vrijheid om je eigen ‘tools’ te ontwikkelen.

Interesse
Als je interesse hebt om in dit team aan de slag te gaan voor Present Groningen, dan komen we graag met je in contact. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Babette Versloot: Coordinator@presentgroningen.nl of tel.: 050 577 8538 (ma & wo).