Werken bij Present

Hieronder kun je alle vacatures van Present Groningen vinden.

Present Groningen is een daadkrachtige en flexibele organisatie die groepen vrijwilligers helpt om zich in te zetten voor een ander die dat nodig heeft. Hoe doen we dat? Door een dag(deel) een praktische klus of een sociale activiteit te doen.  Present slaat  zo een brug tussen groepen vrijwilligers die zich willen inzetten en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Die inzet gaat via maatschappelijke organisaties die in Groningen actief zijn. Zo weet je zeker dat de hulp terecht komt bij mensen die dit het hardst nodig hebben. Inmiddels bemiddelt Present Groningen in zo’n 150 projecten per jaar.

Projectcoördinator (vrijwilligersfunctie)

• Het Present-team met jouw talent ondersteunen?
  • Een vrijwilligersfunctie voor minimaal 8 uur per maand?

De projectcoördinator is van begin tot eind betrokken bij een project. Dat betekent het volgende:

• Een vrijwilligersgroep meld zich. Jij neemt contact met ze op en koppelt ze aan een hulpvraag die binnen is gekomen via hulpverleningsinstanties
  • Je gaat, samen met het aanspreekpunt van de vrijwilligersgroep, op projectbezoek. Hierbij maak je kennis met de hulpontvanger, inventariseer je wat er nodig is voor het project en overleg je wanneer het project plaats zal vinden.
  • Je verwerkt alle gegevens in Presentnet, ons registratiesysteem en zorgt dat de vrijwilligers alle informatie hebben die nodig is
  • Op de projectdag zorg je dat je als eerste aanwezig bent op de projectlocatie. Je ontvangt de vrijwilligers en neemt de tijd om samen de hulpontvanger te leren kennen en misschien wel gerust te stellen. De taken worden verdeeld en de vrijwilligers kunnen aan de slag. Jij zorgt dat je de hele dag bereikbaar bent voor de vrijwilligers, maar kunt tussendoor naar huis.
  • Aan het eind van de projectdag ga je weer naar de projectlocatie. Je rondt samen met de vrijwilligers en de hulpontvanger het project af, evalueert en checkt of alles naar tevredenheid is verlopen. Er wordt afscheid genomen en dat is het einde van de projectdag.
  • Om het project helemaal af te ronden verwerk jij nog wat gegevens in Presentnet en dan zit het er op. Er is weer verschil gemaakt in iemand leven en jij was daar een belangrijke spil in!

Is deze functie passend bij jouw talenten en beschikbare tijd? Meld je dan snel aan via info@presentgroningen.nl of bel met 050-5778538.

Groepenbegeleider (vrijwilligersfunctie)

• Het Present-team met jouw talent ondersteunen?
  • Een vrijwilligersfunctie voor minimaal 8 uur per maand?

Dit is wat een groepenbegeleider doet:

• Je bereidt een project voor in overleg met de Presentcoördinator.
  • Op de projectdag ben je bij de start en afsluiting van het project aanwezig, en tussendoor telefonisch bereikbaar. Projecten worden vaak op zaterdag uitgevoerd, maar ook wel doordeweeks. In Groningen Stad, Haren en Ten Boer. Eigen vervoer is hierbij noodzakelijk.
  • Na afloop van het project zorg je voor de terugkoppeling naar de Presentcoördinator.
    Gemiddeld kost dit alles zo’n 4 uur per project.

Wat levert het je op?

• Dankzij jouw inzet kunnen vrijwilligers aan de slag en een positieve bijdrage leveren aan iemand in een kwetsbare situatie.
  • Je komt bij bewoners over de vloer en werkt samen met verschillende welzijnsorganisaties en hulpverleners.
  • Er is een informele werksfeer, waarin je terug kunt vallen op het team.
  • Flexibiliteit: per maand geef je zelf aan hoeveel je wilt werken en op welke dagen.
  • Je tekent een vrijwilligersovereenkomst.
  • Je gaat aan de slag na een inwerktraject.

Je profiel:

• Je kunt groepen vrijwilligers begeleiden en op weg helpen.
  • Je wilt iets voor een ander betekenen en kunt goed in gesprek gaan met anderen.
  • Je houdt van zelfstandig werken, vrijheid, verantwoordelijkheid en flexibiliteit.
  • Je hebt enige affiniteit met en inzicht in praktische klussen.
  • Je kunt gestructureerd werken, afspraken duidelijk verwoorden en de administratie en verslaglegging rondom een project doen.

Ben je sociaal, kun je je snel schakelen en ben je minstens 8 uur per maand beschikbaar? Dan is deze functie zeker wat voor jou! Voor meer informatie én aanmelden kun je een mail sturen naar info@presentgroningen.nl of bellen met 050-5778538.

Bureaumedewerker (vrijwilligersfunctie)

• Het Present-team met jouw talent ondersteunen?
  • Een vrijwilligersfunctie voor 2 ochtenden in de week?

Als bureaumedewerker ben je twee ochtenden aanwezig op het gezellige kantoor van Present. Je maakt een praatje met de andere medewerkers en start je computer op. Je kijkt welke mails beantwoord moeten worden, je luistert de voicemailberichten af en gaat aan de slag met mailings voor hulpverleners. Na de gezellige koffiepauze check je of er nog kantoorartikelen besteld moeten worden. Er komt een aanmelding van een groep vrijwilligers binnen. Deze neem je door en verwerk je in Presentnet. Je ziet dat er een hulpvraag is die precies past bij het aanbod van de vrijwilligersgroep. Dat is mooi! Je geeft het door aan de projectcoördinator zodat die er mee aan de slag kan. Voor je het weet is de ochtend omgevlogen!

Past deze vacature bij jouw talenten en word jij hier enthousiast van? Laat dan snel van je horen! Je mag mailen naar info@presentgroningen.nl of bellen met 050-5778538.