Werken bij Present

Wil jij jouw talent en jouw tijd inzetten om medestadjers te helpen? Meld je dan aan als vrijwilliger bij Present Groningen! Hieronder vind je onze vacatures en het aanmeldformulier.

Voor onderstaande vacatures is het van belang dat je toegang hebt tot WhatsApp. Via dit kanaal wordt het grootste deel van de communicatie verzorgd. Wil je je aanmelden als vrijwilliger? Dan is WhatsApp een vereiste.

Present Groningen is een daadkrachtige en flexibele organisatie die groepen vrijwilligers helpt om zich in te zetten voor een ander die dat nodig heeft. Hoe doen we dat? Door een dag(deel) een praktische klus of een sociale activiteit te doen.  Present slaat  zo een brug tussen groepen vrijwilligers die zich willen inzetten en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Die inzet gaat via maatschappelijke organisaties die in Groningen actief zijn. Zo weet je zeker dat de hulp terecht komt bij mensen die dit het hardst nodig hebben. Inmiddels bemiddelt Present Groningen in zo’n 150 projecten per jaar.

Projectbegeleider (vrijwilligersfunctie)

Wil jij

• Onderdeel uitmaken van een gezellig team?
  • Het Present-team met jouw talent ondersteunen?
  • Een vrijwilligersfunctie voor minimaal 8 uur per maand?

De projectbegeleider is van begin tot eind betrokken bij een project. Dat betekent het volgende:

• Een vrijwilligersgroep meld zich. Jij neemt contact met ze op en koppelt ze aan een hulpvraag die binnen is gekomen via hulpverleningsinstanties
  • Je gaat, samen met het aanspreekpunt van de vrijwilligersgroep, op projectbezoek. Hierbij maak je kennis met de hulpontvanger, inventariseer je wat er nodig is voor het project en overleg je wanneer het project plaats zal vinden.
  • Je verwerkt alle gegevens in Presentnet, ons registratiesysteem en zorgt dat de vrijwilligers alle informatie hebben die nodig is
  • Op de projectdag zorg je dat je als eerste aanwezig bent op de projectlocatie. Je ontvangt de vrijwilligers en neemt de tijd om samen de hulpontvanger te leren kennen en misschien wel gerust te stellen. De taken worden verdeeld en de vrijwilligers kunnen aan de slag. Jij zorgt dat je de hele dag bereikbaar bent voor de vrijwilligers, maar kunt tussendoor naar huis.
  • Aan het eind van de projectdag ga je weer naar de projectlocatie. Je rondt samen met de vrijwilligers en de hulpontvanger het project af, evalueert en checkt of alles naar tevredenheid is verlopen. Er wordt afscheid genomen en dat is het einde van de projectdag.
  • Om het project helemaal af te ronden verwerk jij nog wat gegevens in Presentnet en dan zit het er op. Er is weer verschil gemaakt in iemand leven en jij was daar een belangrijke spil in!

We vragen de volgende vaardigheden:

• Zelfstandig plannen en organiseren
  • Communicatief vaardig
  • Empathisch vermogen
  • Flexibel inzetbaar
  • Praktisch inzicht

Is deze functie passend bij jouw talenten en beschikbare tijd? Vul dan dit formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een gesprek.

Wil je eerst wat meer weten? Mail dan naar info@presentgroningen.nl of bel met 050-5778538.

Flexvrijwilligers

Voor onze verschillende flexgroepen zijn we op zoek naar vrijwilligers. Deze flexgroepen werken op de volgende manier:

• Je krijgt toegang tot de Whatsappgroep die hoort bij jouw flexgroep.
  • Een paar keer per jaar ontvang je via de Whatsappgroep een datumprikker waarin je je beschikbaarheid voor de lange termijn kenbaar maakt.
  • Daarnaast worden in de Whatsappgroep af en toe spoedklussen gedeeld. Je reageert binnen twee dagen als je kunt zodat deze klus snel uitgevoerd kan worden.
  • Samen met andere klussers die op een bepaalde datum beschikbaar zijn, kom je in een tijdelijke appgroep. Hierin worden per klusdatum de details besproken. Met deze flexgroep ga je de klus uitvoeren op de geprikte datum. De samenstelling van deze groep kan per keer verschillen.
  • Als je je eigen gereedschap kunt gebruiken word dat heel erg gewaardeerd, maar het is zeker geen must.
  • Bij een klus nemen we tijd voor kennismaking met de bewoner zodat iedereen een gezellige dag heeft!
  • Present regelt de voorbereiding, de flexgroep doet de klus!

Voor de volgende flexgroepen zijn we op zoek naar vrijwilligers:

Allroundvrijwilliger
Houd jij van een klus? En van gezelligheid? Wij zoeken flexibele vrijwilligers die zich in willen zetten met een vaste groep van plm 15 klussers. We klussen tussen 9 en 14u, minimaal twee keer per maand in wisselende samenstelling.

Verhuisvrijwilliger
We krijgen heel vaak hulpvragen om te helpen bij een verhuizing. Houd jij ervan om samen met een aantal andere vrijwilligers bewoners te helpen hun spulletjes veilig over te brengen naar hun nieuwe thuis? Meld je dan bij ons aan!

Laminaatvrijwilliger
Regelmatig ontvangen we hulpvragen voor het leggen van laminaat. Houd jij van strakke hoeken, efficiënt teamwork en meters maken? Heb je twee rechterhanden, eigen gereedschap en hart voor medestadjers? Ben jij met enige regelmaat beschikbaar? Dan ben jij de laminaattopper die wij zoeken!

Tuinvrijwilliger
Heb jij groene vingers? En houd jij van gezelligheid en tegelijkertijd iets doen voor je stadsgenoot? Stichting Present zoekt vrijwilligers met passie voor vergroening die met regelmaat een tuinklusje willen doen. Wil je een stapje verder en je groenkennis inzetten bij ons? Hartelijk welkom om ook je kennis met onze vrijwilligers te delen!

Aanmelden als flexvrijwilliger? Vul dan dit formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Projectfotograaf (vrijwilligersfunctie)

Kom jij ons team versterken?

• Ben je regelmatig op zaterdag beschikbaar?
  • Houd je van foto’s maken?
  • Heb je je eigen camera & laptop/computer?
  • Ben je bereikbaar via Whatsapp?

Dan zoeken we jou!
Regelmatig vinden er projecten plaats op zaterdag. Er wordt een tuin opgeknapt, iemand wordt verhuisd of een muur wordt gesausd. Deze projecten willen we graag laten vastleggen zodat we de foto’s kunnen gebruiken op social media, de website of andere uitingen. Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en ben jij de aanvulling op ons team? Stuur dan een email naar info@presentgroningen.nl of bel 050 – 577 85 38.