Werken bij Present

Hieronder kun je alle vacatures van Present Groningen vinden.

Projectbegeleider/begeleidster

Je taak
Je begeleidt projecten die via Present worden uitgevoerd. Je maakt afspraken met de groep vrijwilligers, de maatschappelijke organisatie en de hulpontvanger. Als projectbegeleider ben je verantwoordelijk voor het goed verlopen van een project. Zodra een groep gekoppeld is aan een project ga je met de contactpersoon en de maatschappelijke organisatie op projectbezoek bij de hulpontvanger om de nodige afspraken te maken. Op de dag van de uitvoering ben je aanwezig bij de start en afsluiting van het project en ben je telefonisch bereikbaar en inzetbaar voor onverwachte situaties. Verder maak je een kort verslag van het project. Per project ben je ongeveer 5 uren aan de slag.

Je kwaliteiten
Je kan goed organiseren en hebt uitstekende sociale vaardigheden omdat je met veel verschillende mensen te maken hebt. Ervaring met maatschappelijk werk is een groot voordeel voor deze taak. Bij voorkeur heb je eerder meegedaan aan een project via Present of gaat dat binnenkort doen. Wij vragen van vrijwilligers dat ze achter de visie en missie van Present staan en de christelijke identiteit van Present respecteren.

Voordat je zelfstandig aan het werk gaat als projectbegeleider krijg je een uitgebreide instructie en ga je mee met iemand die ervaring heeft. Eenmaal per jaar is er een bijeenkomst van projectbegeleiders waarin we de werkwijze evalueren en aanpassen.

Voor meer informatie of om je aan te melden, kun je contact opnemen met Babette Versloot.
Email: info@presentgroningen.nl
of bel: 050 577 8538 (maandag en woensdag)

Leden bedrijventeam

Doel
Het team zal bedrijven stimuleren om via Present maatschappelijk actief te zijn. Door als bedrijfsuitje een Stadjer te helpen met het opknappen van zijn tuin of woning of door sociaal actief te zijn, al naargelang de mogelijkheden van het bedrijf.
De teamleden ontwikkelen een eigen netwerk binnen het bedrijfsleven en/of (semi) overheid en introduceren Stichting Present als makelaar in maatschappelijke betrokkenheid.

We verwachten dat je:
• achter de doelstelling van Present Groningen staat;
• goede communicatieve en sociale vaardigheden hebt waardoor je van nature makkelijk nieuwe contacten legt;
• affiniteit hebt met het bedrijfsleven dan wel (semi) overheid waardoor je goed de weg kent naar andere instellingen en hun taal spreekt.

We bieden:
• een inspirerende werkomgeving;
• samenwerking met een gemotiveerd team van betaalde en vrijwillige werkers;
• veel vrijheid om je eigen ‘tools’ te ontwikkelen.

Interesse
Als je interesse hebt om in dit team aan de slag te gaan voor Present Groningen, dan komen we graag met je in contact. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Babette Versloot: Coordinator@presentgroningen.nl of tel.: 050 577 8538 (ma & wo).