Hoe werkt Present?

Present slaat een brug tussen mensen die willen helpen en mensen die hulp nodig hebben. Als makelaar in vrijwilligerswerk bieden wij de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in hun eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement.

We werken met groepen

Met een (flex)groep kun je in één dag echt veel werk verzetten, waardoor de hulpvrager een flinke stimulans krijgt. Daarbij geeft het veel plezier om je met vrienden, familie of collega’s voor een ander in te zetten. Je leert elkaar op een andere manier kennen. Juist het werken in een groep maakt een Present-dag tot een verrijkende ervaring.

In één dag

De wensen en beschikbaarheid van de vrijwilligers staan bij Present centraal. Je één dag vrijmaken om iemand te helpen is voor bijna iedereen haalbaar. Daarom gaan we in principe uit van één dag. Voor de – vaak kwetsbare – hulpvragers is één dag ook goed te overzien. Wanneer groepen zich vaker willen inzetten is dat natuurlijk meer dan welkom.

Dit doet de Present-coördinator

Een groep vrijwilligers met een bepaald hulpaanbod aan het werk zetten op een passend adres vraagt een zorgvuldige voorbereiding en deskundige begeleiding. De kennis, ervaring en het netwerk van de coördinator zorgt ervoor dat de Present-dag voor iedereen een positieve ervaring wordt, met het best haalbare resultaat.