Meedoen als gezin

Een zinvol uitje

Present heeft een speciale methode ontwikkeld voor gezinnen. We bieden ouders een praktisch handvat om kinderen te laten ervaren wat het betekent om te zien naar de naaste in eigen wijk of stad. Waarden als ‘geven’, ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid nemen’ komen spelenderwijs aan bod. Gezinnen die deelnemen ervaren een Present-project als een spannend en zinvol avontuur dat hen als gezin dichter bij elkaar brengt!

Present organiseert en begeleidt

Van voorbereiding tot evaluatie worden jullie begeleid door een speciaal daarvoor getrainde Present-medewerker. De keuze van een project vindt plaats na inventarisatie van de unieke talenten van jullie als gezin. Hierbij is uitgebreid aandacht voor de rol van de kinderen. Activiteiten worden zo uitgekozen dat ieder gezinslid kan deelnemen.

Voor gezinnen organiseren wij twee types Present-projecten:

• Sociale projecten: bijvoorbeeld koken voor dak- en thuislozen, het organiseren van een gezellige middag voor mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen.
  • Praktische projecten: helpen verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op voor verder overleg.

Geen kosten

Deelname aan een vrijwilligersproject is voor een gezin of familie in principe kosteloos. Eventueel vragen we jullie om een kleine bijdrage te doen voor bijvoorbeeld de inkoop van materialen.

Meld je aan of neem contact op voor een kennismaking