Jongeren en vrijwilligerswerk

17-02-2020

De eerstvolgende Serve the City-dag is op zaterdag 14 maart 2020. We organiseren deze dag samen met het jongerennetwerk CityShapers. We zijn heel enthousiast over deze samenwerking. CityShapers is een maatschappelijke organisatie die jongeren in Haarlem en omgeving motiveert en helpt om zich in te zetten voor de kwetsbare mensen in hun omgeving. Steeds meer mensen ontdekken de goede en leuke kanten ervan om je belangeloos in te zetten voor anderen. Ook jongeren doen mee aan die trend. In Europa lopen Nederlandse jongeren daarin zelfs voorop!

Op 14 maart gaan we weer één dag aan de slag om stadsgenoten te helpen die dat hard nodig hebben. De activiteiten van CityShapers zijn ’s middags: het jongerenprogramma start om 12.30 uur in de Goede Herderkerk. Jongeren kunnen zich aanmelden via https://forms.gle/RvwNA8CGiKdt5o3r5.

De vrijwilligers bepalen zelf wat ze die dag willen doen. Er zijn praktische klussen (een huiskamer of tuin weer leefbaar maken) en sociale projecten (bijvoorbeeld wandelen met ouderen of bewoners van een zorginstelling een gezellige dag bezorgen). De projecten komen deze week online te staan. Voor meer informatie en aanmelding: www.stchaarlem.nl.