Serve the City: een prachtige dag!

07-11-2019

De Serve the City-dag van zaterdag 2 november 2019 is een stralende dag geworden, ondanks het donkere herfstweer. Met zichtbaar plezier gingen bijna zeventig vrijwilligers aan de slag voor stadsgenoten die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

De vrijwilligers waren op tien plekken in de stad actief, zowel binnenshuis als buitenshuis. In de Leidse buurt, het centrum en Haarlem-Noord werden tuinen opgeruimd en opgeknapt. Een van de tuinen werd zelfs voor een deel bestraat om te zorgen dat de bewoonster er met haar scootmobiel weer gebruik van kan maken. In Heemstede en Schalkwijk werkten drie groepen binnenshuis: zij hebben de woonkamer van een oudere dame behangen, twee kinderkamers een make-over gegeven en in een woning al het houtwerk geschilderd. In Velserbroek werden mensen met een verstandelijke beperking verwend met een handmassage of een gezichtsmasker. In de Meerhoeve bakte een groep appeltaarten voor de bewoners, en bij het inloophuis van het Leger des Heils konden bewoners en bezoekers genieten van versgebakken pannekoeken. In Velserbroek werd er ‘s middags ook nog gebowld met een groep bewoners uit een tehuis voor verstandelijk gehandicapten.

Al met al is het een prachtige dag geworden met veel aandacht voor elkaar en saamhorigheidsgevoel. Iedereen die hieraan heeft meegewerkt: heel hartelijk bedankt voor jullie geweldige inzet!

In maart is er weer een Serve the City-dag – mensen die ook weleens willen meewerken aan zo’n bijzondere dag worden van harte uitgenodigd zich dan aan te melden.

In Haarlem en omstreken wordt er twee keer per jaar een vrijwilligersdag van Serve the City georganiseerd, in samenwerking Stichting Present Haarlem. Meer informatie staat op www.stchaarlem.nl. Mensen die zich op een andere dag willen inzetten voor stadsgenoten die dat hard nodig hebben, kunnen zich (individueel of met een groep) hier opgeven.