Struikrovers gezocht!

03-09-2020

Acht flats aan de Jan Prinslaan in Haarlem worden in fases gesloopt door woningcorporatie Pré Wonen. De eerste begin 2021. Dan maken ze ook alle voor- en binnentuinen leeg. Bij het slopen worden veel materialen hergebruikt, maar het groen wordt normaal gesproken vernietigd. Struikrovers vinden dat zonde en steken daar een stokje voor! Met Struikroven (een Eindhovens initiatief) ga je samen op pad om planten te redden van de sloop om daarna het geredde groen een nieuwe plek in de buurt te geven.

Struikroven zaterdag 3 oktober

Onder begeleiding van ervaren Struikrovers, een groenexpert en met het juiste gereedschap gaan we op zoek naar planten die we kunnen redden. Omwonenden mogen planten komen uitzoeken en samen met de vrijwilligers worden deze meteen in hun voor- of achtertuin geplaatst. Veel grote planten kunnen bijvoorbeeld ook naar een schoolplein of speeltuin in de buurt verplaatst worden. Struikroven is leuk voor jong en oud, iedereen is welkom!

• Tijd: 12.30-16.00 uur
  • Waar: verzamelen bij Snackbar Parfait, meer info volgt na aanmelding

Geef je op via info@presenthaarlem.nl