Ervaringsverhalen

Ben je benieuwd naar de ervaringsverhalen van vrijwilligers en hulpontvangers? Lees dan snel verder!

Vrijwilligers

“Ik vond het fijn om iets voor een ander te doen. Mensen die op de een of andere manier het niet zelf kunnen en dat ook aan geven door hulp te vragen is best heel moeilijk denk ik. Een paar uurtjes van je eigen vrije tijd besteden om een ander weer blij te maken is toch ook voor je eigen gevoel prachtig. Als we allemaal in de wereld op deze manier met elkaar zouden omgaan, werd het vast en zeker een betere wereld.” – Vrijwilliger, 64 jaar.

“Het is heel erg goed gegaan. Het behang is er totaal af en er was een erg gezellige werksfeer. Wij werden ook met open armen ontvangen en de hulpontvanger heeft ons heel goed behandeld. Komende zaterdag gaan we verven en dan zit de klus er eigenlijk al weer op. Ik kijk er wel naar uit!” – Vrijwilliger, 18 jaar.

“Samen met een kennis heb ik een kas opgezet in de tuin van een hulpontvanger. Dit was een hele klus. We zijn hier meerdere avonden mee bezig geweest. Het resultaat was mooi. Bovenal was het heel gezellig met de bewoonster, iemand die ik anders nooit gesproken zou hebben. Dat was wederzijds. Het gevoel dat je het verschil kunt maken door iets te doen voor een ander is heel plezierig. Het heeft echt wat met mij gedaan.” – Vrijwilliger, 36 jaar.

“We waren op een wijkboerderij in Baalder, eerst kregen we een warm welkom en daarna gingen we gelijk aan de slag. Ik ging vegen en m’n vrienden gingen poep scheppen en anderen gingen het konijnenhok schoonmaken en zo ging het door. En de mensen waar we gingen werken die waren heel aardig dus mijn bericht is dat ik het heel leuk vind. Ik wil graag vaker komen.” – Leerling GBS De Morgenster (Mijn school is present)

Hulpontvangers

“Hallo, graag wil ik mijn ervaring met Stichting Present delen. Wij hebben een tuin waar een schutting van ca. 20 meter geplaatst moest worden. Via Samen Doen is de vraag neergelegd bij Stichting Present. Op een zaterdagmorgen is de hele schutting geplaatst. Het zijn allemaal vrijwilligers, maar de schutting is perfect en netjes geplaatst. Wij zijn heel blij met onze mooie schutting en de manier waarop alles gegaan en geregeld is. Nogmaals onze hartelijke dank. Ik kan alleen maar zeggen dat onze ervaring met Stichting Present positief en bijzonder aangenaam is.” – Dankbare hulpontvangers