Het succesverhaal van Marleen

Marleen organiseerde een activiteitenmiddag voor leerlingen van het Greijdanus en de Taalschool in Hardenberg. Samen met leerlingen van het Greijdanus ging Marleen om tafel: hoe organiseren we een leuke middag? Na verschillende momenten van overleg kwamen ze tot leuke activiteiten. Marleen is met enkele leerlingen naar de Taalschool gegaan om de leerlingen daar uit te nodigen voor de activiteitenmiddag. Dat dit een mooi en bijzonder project is van Marleen is wel duidelijk! Zelfs Minister Slob was aanwezig was bij één van de voorbereidende overleggen. Lees hier meer:

Dit is het verslag van trainee Marleen:

Afgelopen woensdag 27 maart is er een activiteit geweest, met de leerlingen van het Greijdanus en de leerlingen van de taalschool. Hierbij hebben we veel plezier gehad. We hebben verschillende dingen gedaan, onder andere koken en bakken, beauty en sport en spel. Door de goede voorbereiding is de middag voorspoedig verlopen.

De leerlingen van het Greijdanus College, hebben de verschillende activiteiten georganiseerd en bedacht. Hierbij hebben de leerlingen van de taalschool iets van de Nederlandse cultuur geproefd. Ze hebben leuke spelletjes gedaan en genoten. Het was een geslaagde middag

Ik heb geleerd om te begeleiden en te organiseren. Ik hierbij hulp gehad van mevrouw Dubbink en Aline. Ik heb geleerd om de leerlingen te sturen naar wat ze willen doen om hun doel te bereiken.

Het is me bijgebleven dat er veel gelachen en gepraat is. Veel spelletjes gedaan en veel van elkaar geleerd. Zoals wat Turkse woordjes. De Nederlandse spelletjes vonden de leerlingen van de taalschool leuk. We hebben de middag afgesloten met wat lekkers erbij van het koken en bakken. Ze vonden het erg lekker allemaal.

Het was erg leuk om te organiseren, ik heb er veel van geleerd. Dingen regelen, begeleiden en organiseren. Maar plezier heb ik gehad. En we hebben de leerlingen van de taalschool iets bijgebracht wat ze erg leuk vonden. De leerlingen van het Greijdanus hebben erg leuke dingen bedacht waar de leerlingen van de taalschool plezier in hebben gehad. Dat geeft een goed gevoel. Ik kijk terug op een leuke en gezellige middag.

Wil je meer weten? Lees dan dit artikel uit De Toren:

Activiteitenmiddag Greijdanus en De Taalschool groot succes