Kerstengelactie

Het lijkt nog ver weg maar de Adventstijd, de tijd vóór Kerst, komt er weer aan. Voor veel mensen een tijd van gezelligheid met vrienden en familie. Helaas voor veel mensen ook een donkere tijd, zonder mensen om ze heen, zonder feest. Om deze mensen te steunen organiseert Stichting Present Hardenberg ook dit jaar de Kerstengelactie.

AANMELDEN IS NIET MEER MOGELIJK

INFORMATIE VOOR KERSTENGELEN

Wie kan een Kerstengel zijn? Iedereen! Wil je iets voor een ander betekenen in de adventstijd? Wil je een lichtje zijn voor iemand die dat goed kan gebruiken? En wil je dit alleen doen of liever met samen? Dit is allemaal mogelijk! Je kunt denken aan het brengen van een bezoekje aan een eenzame man, een kaartje sturen naar iemand die ziek is, een Kerstpakket samenstellen voor een gezin in armoede: Alles is mogelijk. Op welke manier kun jij Kerstengel zijn?

Kerstengelactie in het kort voor Kerstengelen
1. Je meld je aan via onderstaand formulier (uiterlijk 24 november 2019)
2. Stichting Present Hardenberg maakt een match. Dit hoor je uiterlijk 29 november 2019.
3. Je neemt contact op met de hulpverlener/aanmelder van je match. Hierbij spreek je af wat en wanneer je je actie uit gaat voeren. Dit doe je uiterlijk 7 december 2019.
4. Je voert vóór 24 december 2019 jouw Kerstengelactie uit.

INFORMATIE VOOR ONTVANGERS

Wie komt er voor een Kerstengel in aanmerking? Iedereen die om welke reden dan ook een beetje extra aandacht verdient. Je eenzame buurman, een zieke tante, een oude kennis die wel een opsteker kan gebruiken, een cliënt die om wat aandacht verlegen zit. Via onderstaand formulier kun je een ontvanger aanmelden. Dit kan als professioneel hulpverlener maar ook gewoon als betrokken buurman.

Kerstengelactie in het kort voor aanmelders
1. Je meld je buurman, kennis of cliënt aan via onderstaand formulier (uiterlijk 24 november 2019)
3. De Kerstengel neemt contact met je op. Hierbij spreken jullie af wat de actie inhoudt en wanneer deze plaatsvindt. Dit gebeurt uiterlijk 7 december 2019.
4. De Kerstengelactie wordt vóór 24 december 2019 uitgevoerd door de Kerstengel.

We wensen iedereen een mooie tijd toe vol lichtpuntjes.