Present = Present! & jij?

13-05-2019

Zaterdag 11 mei hebben wij, het team en het bestuur van Present Hardenberg, zelf de handen uit de mouwen gestoken. Ook wij kunnen met een paar uurtjes van onze vrije tijd het verschil maken. Daarom gingen we aan de slag in een grote tuin. Door ouderdom en fysieke klachten kunnen de bewoners de tuin helaas niet meer zelf onderhouden. Via de thuisbegeleiding zijn ze op zoek naar een maatje die hen regelmatig komt helpen in de tuin (is dit iets voor jou? Neem contact met ons op!). Omdat de achterstand inmiddels aardig was opgelopen hebben wij een start gemaakt met het grote tuinonderhoud. Hopelijk vinden deze mensen snel een maatje die hen blijvend wil ondersteunen zodat ze (nog) niet genoodzaakt worden hun huis te verlaten.

Deze mensen zijn niet de enigen in de gemeente Hardenberg die hulp nodig hebben. We hebben als Stichting Present Hardenberg sinds januari 2019 al ruim 40 hulpvragen binnengekregen via diverse organisaties. Tot nu toe hebben we slechts 17 van deze hulpvragen kunnen voldoen. Enkele hulpvragen zijn via andere wegen opgelost. Toch zijn er nog veel mensen die (nog) niet geholpen kunnen worden. Ook zijn er mensen die hulp nodig hebben die (nog) niet bij ons gemeld zijn. Kun jij met mensen in jouw omgeving mensen vinden die ook een paar uur tijd hebben? Die ook iets voor een ander willen betekenen? Vorm een groep en meld je aan: Aanmelden als groep. Maak samen het verschil!

Wij vonden het erg waardevol om als team en bestuur samen het verschil te maken. Wil je weten wat jij met jouw tijd en inzet kunt betekenen? Neem contact met ons op en ontdek hoe jij het verschil kunt maken. info@presenthardenberg.nl