Zomerpakkettenactie 2021

Zomerpakketten 2021

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark (als het weer mag), ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door. Maar wat doe je als gezin als er geen geld is om deze dingen te doen? De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wél op vakantie gaan en wél dit soort leuke dingen ondernemen. Stichting Present Hardenberg organiseert deze zomer weer de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal van deze gezinnen een beetje zonniger te maken. De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij cliënten van maatschappelijke organisaties.

Inhoud pakketten
Het pakket wordt samengesteld door groepen in/rond Hardenberg. De inhoud? Denk dan aan bonnen voor ijsjes, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. Ook mooi is een ‘belevenis’: een aanbod van de samenstellers om samen met het ontvangende gezin naar de speeltuin te gaan, of samen buitenspelletjes doen, of picknicken etc. (of dit eind juni/begin juli kan hangt af van de omstandigheden). Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers en de hulpverlener zodat het ook echt een pakket op maat wordt.

Aanmelden was mogelijk tot 10 juni.