Ondernemers maken woning startklaar

07-07-2015

Na jaren in een huisje op de camping te hebben gewoond, kreeg ze onlangs de sleutel van haar nieuwe appartement in Harderwijk. Best ingrijpend, zo’n verhuizing, vooral als je een beperking hebt en geen hulp in je omgeving.

Present hielp een handje: acht vrijwilligers van het ondernemersnetwerk CMBC pakten kwasten en rollers en in één dag had het hele appartement een fris kleurtje. Bovendien legden ze in twee kamers vloerbedekking.

‘Dat dit allemaal in 1 dag mogelijk is, onvoorstelbaar!’ bedankte de bewoonster. Als dank werden de vrijwilligers getrakteerd op een pak stroopwafels. Voor haar was de hulp echt een opsteker. Toen ze wist dat er via Present vrijwilligers zouden komen, veerde ze op en nam een actieve houding aan om de verhuizing rond te krijgen. Het lukte haar zelfs om oude vrienden te mobiliseren, met wie ze al jaren geen contact meer had.

De vrijwilliger van Stichting Welzijn Ermelo, die ook bij deze klus betrokken was, bedankte de mensen van CMBC: ‘Heel erg bedankt voor deze vorm van naastenliefde. Jullie inzet maakte echt het verschil.’