Goed voorbeeld doet goed volgen

26-06-2019

Onder dat motto zijn de vier bestuursleden van Stichting Present Harderwijk afgelopen week praktisch aan de slag gegaan. Bestuurslid en plaatselijk ondernemer Peter Modder doet verslag;

Als bestuur vinden wij het heel belangrijk om regelmatig dat te doen wat wij ook van ‘onze’ grote groep enthousiaste vrijwilligers vragen. Zo blijven we zelf betrokken bij het hart van onze organisatie. Bovendien; “goed voorbeeld doet goed volgen”. We mochten het huis van een alleenstaande, teruggetrokken en vereenzaamde dame flink opfrissen. Op locatie werden we hartelijk ontvangen door de hulpvrager en haar contactpersoon van Icare.

In de woning van mevrouw stonden al verf, kwasten en afdekfolie klaar. Zelf hebben we trapjes en handschoenen meegenomen. Mevrouw heeft zelf meegeholpen met afplakken. Dit alles is voor haar een hele stap. Best een invasie vier mannen in haar woning die ze overdag zorgvuldig afgesloten houdt.

“Iemand moet het verschil maken”

De taken werden onderling ontspannen en op natuurlijke wijze verdeeld en zo zijn we van 18:00 uur tot 21:00 uur druk aan de slag geweest. De muren van de woonkamer, de keuken en het halletje hebben we gesausd. Wij hopen voor mevrouw op een frisse start en kunnen zo misschien mede een katalysator voor haar zijn om uit een diep dal op te klimmen. Dit uiteraard samen met haar professionele hulp.

Als bestuurder zijn wij deze avond met de neus op de harde feiten gedrukt. Wij vinden het ongelofelijk om te zien dat in de hedendaagse maatschappij iemand zo kan vereenzamen. Onder andere hiervoor zijn wij ‘op afstand’ wekelijks bezig binnen de Harderwijker samenleving.

We hopen als bestuurders van Present Harderwijk op veel navolging, ook jij kunt het verschil maken! Je kunt je via deze pagina aanmelden voor ook een mooie en zinvolle klus!