Doorbrekers in actie

03-07-2019

Vrijwilligers van Doorbrekers, een moderne kerk met een passie voor Jezus en mensen, hebben zaterdag tijdens een actiedag via Present sociale en praktische hulp geboden in Harderwijk.  Onder de naam ‘we love people’ hebben 7 vrijwilligers ’s morgens een sociaal project gedaan met cliënten van reactiveringscentrum De Klimop. Het was de bedoeling om met deze mensen te gaan wandelen, maar door het slechte weer moest er een alternatief bedacht worden en dat werd het alom bekende maar oh zo spannende bingospel. De patiënten vonden het geweldig en er ontstonden leuke gesprekken en werden vele prijsjes in de wacht gesleept. Al met al een geslaagde morgen.

Een andere groep van 4 sterke mannen heeft zich ’s middags flink in het zweet gewerkt in de Zeebuurt. Daar moesten 2 verrotte schuurtjes afgebroken worden bij een alleenstaande man. Gewapend met breekijzers en zagen gingen de doorbrekers voortvarend aan de slag. Binnen 2 uur werden de schuren afgebroken en waren de containers tot de nop toe gevuld met puin. De bewoner hielp zelf ook flink mee en het verschil was goed zichtbaar; een opgeruimde tuin en een tevreden mens. Al met al een succesvolle actie van Doorbrekers waarmee een verschil is gemaakt in de levens van mensen.