Present gesloten tot 6 april

19-03-2020

Vanwege het coronavirus hebben we helaas moeten besluiten de activiteiten van Stichting Present per direct stop te zetten. Er zullen gedurende deze periode geen Present Projecten worden uitgevoerd en ook geen projectbezoeken worden afgelegd. Via onze site en de facebook-pagina zullen we iedereen op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. En ook al is het kantoor van Present nu dicht, om in de woorden van onze Minister President te spreken:  blijf elkaar helpen waar dat kan.

“Dit is een tijd waarin we elkaar moeten vinden, over meningsverschillen en tegenstellingen heen.
Een tijd om het gezamenlijke belang boven het eigen belang te stellen.
En een tijd om ruimte en vertrouwen te geven aan al die mensen die onder hectische omstandigheden dag en nacht bezig zijn anderen te helpen en het virus onder controle te houden.
Schoonmakers, verpleegkundigen en artsen in de ziekenhuizen en de ouderenzorg, huisartsen en GGD-medewerkers, politieagenten, ambulancepersoneel en alle andere hulpverleners.
Tegen hen, en tegen al die mensen die op hun post blijven in scholen, kinderopvang, openbaar vervoer, supermarkten en waar dan ook, wil ik zeggen: u doet fantastisch werk – heel, heel veel dank daarvoor.

Ik wil eindigen met deze oproep: bij alle onzekerheden die er zijn, is één ding volstrekt duidelijk: de opgave waar we voor staan is heel groot en we moeten dit echt met 17 miljoen mensen doen.
Samen komen we deze moeilijke periode te boven.
Let een beetje op elkaar. Ik reken op u.
Dank u wel.”
– Mark Rutte