Specsavers Harderwijk klust bij Present

09-10-2016

Misschien weet u het nog: Present Harderwijk is Het Goede Doel van Specsavers Harderwijk in 2016. En dat is nog niet alles: twee medewerkers van Specsavers hebben meegedaan aan een klusproject van Present.
Het bijzondere aan deze klus was niet zozeer wat er werd gedaan: lampen demonteren, plafonds instrijken met fixeermiddel. Het belangrijkste was dát er iets werd gedaan.

De klus werd gedaan bij een mevrouw met psychische problemen, waarover ze zelf heel open was. Het was voor haar ontzettend belangrijk dat ze hulp kreeg om weer wat grip op haar leven te krijgen.

Een van de vrijwilligers verwoordde het zo: ‘Ik ben er erg van onder de indruk dat onze inzet er echt toe doet! Hoe dit deze mevrouw enorm helpt in het zetten van stapjes om haar leven op de rit te krijgen en te houden.’

De vrijwilligers kijken als volgt terug op het project:
‘Het was leuk, dankbaar, gezellig en positief. De mevrouw die we hebben geholpen was dankbaar. En voor ons was het positief. Wat me het meest is bijgebleven is toch de persoon die je ontmoet. Iemand met een fysieke beperking. Die zo’n klus vanuit haar eigen omgeving niet goed voor elkaar krijgt. Dus dat je iemand helpt en iets kunt betekenen voor iemand die het echt nodig heeft. Het is van beide kanten goed bevallen.’