Vrijwilligers gevraagd voor opvang Oekraïners

23-03-2022

In Harderwijk wordt op korte termijn een aantal Oekraïense vluchtelingen opgevangen in Sonnevanck.

De gemeente Harderwijk werkt hierin samen met een aantal plaatselijke organisaties, zoals Vluchtelingenwerk, Het Rode Kruis, het Leger des Heils, de Harderwijkse Uitdaging, Kerk en Vluchteling en Stichting Present.

Stichting Present coördineert in samenwerking met Kerk en Vluchteling de vrijwilligers die hulp willen bieden aan deze mensen. We zijn dan ook op zoek naar vrijwilligers, wij denken dat op dit moment meer vrouwen dan mannen nodig zijn i.v.m. de samenstelling van de vluchtelingen, die bereid zijn de handen uit de mouwen te steken. Wij zoeken sociale mensen die het liefst de Engelse en/of Duitse taal spreken en die een luisterend oor kunnen bieden en die allerlei hand- en spandiensten kunnen verrichten voor en met deze mensen. Kortom: vrouwen/mannen die flexibel zijn en van aanpakken houden en ertoe bijdragen dat er een warme en veilige plek wordt gecreëerd voor deze vluchtelingen in Harderwijk. Daarnaast zoeken wij ook chauffeurs en mensen die taalles willen geven aan de Oekraïners.

Ben jij bereid om je in te zetten voor de Oekraïense vluchtelingen? Meld je dan aan als vrijwilliger bij Stichting Present via de mail info@presentharderwijk.nl