Avondvierdaagse!

16-06-2016

De Avondvierdaagse in Heerenveen. Elk jaar weer een enorm leuke happening voor kinderen, ouders, de fanfare, en … ouderen in rolstoelen!

Jawel, donderdag 9 juni was het weer zover. 45 bewoners van Meriant werden voor het 5e jaar op een rij voortgeduwd door vele vrijwilligers. De lange stoel vertrok, onder een heerlijk zonnetje en langs het massaal toegestroomde publiek. De ouderen genoten!

“Prachtig dit,” vindt mw. De Jong (93). Ze wordt voortgeduwd over de Dracht. Op haar schoot ligt een roodgeruit plaid, om haar nek hangt een oranje bloemenslinger. “Die had ik nog van vorig jaar,” vertelt ze. Vanuit haar rolstoel laat ze trots de bloem zien die ze net als de andere deelnemers uitgereikt heeft gekregen: “Die komt mooi op de tafel!”

Ze wordt voortgeduwd door Thessa (24). Zij doet als vrijwilliger mee, samen met haar collega’s van de Rabobank. Het is een teamuitje. “Heel leuk dit,” zegt ze al duwend. “Het is zo mooi om te zien hoe de mensen genieten.”

Helemaal voorin de stoet vinden we mw. Van der Weg (92) die wordt voortgeduwd door René (32) van de JCI. Als we mw. Van der Weg vragen wat ze het allermooiste aan de avond vindt, antwoordt ze met stralende ogen: “De mensen. De mensen aan de kant van de weg!”

Alle vrijwilligers van Rabobank, Accolade, JCI en Meriant: heel erg bedankt voor jullie fantastische inzet. Het was een prachtige avond!

IMG_2268 IMG_2274 IMG_2276 IMG_2241