Informatie voor samenstellers

Doe mee aan de Present-December-actie en maak een gezin blij met een Decemberpakket!

Wat wordt er van je verwacht als samenstellende groep?

• Het is de bedoeling dat je als individu of jullie als groepje een pakket op maat maakt voor het minimumgezin. Vooraf krijg je een omschrijving van de gezinssamenstelling (aantallen, m/v, leeftijd en eventuele specifieke behoeften) dat opgesteld is door de begeleider van het adres. Daarmee kan een pakket op maat worden gemaakt.
  • Het gaat nadrukkelijk om non-foodartikelen zoals wasmiddel, tandpasta, vaatwastabletten, luiers, kattenbakvulling en artikelen voor persoonlijke hygiëne. Hierdoor wordt het gezin in de gelegenheid gesteld om met het geld dat ze hierdoor niet hoeven uit te geven, iets leuks te doen rond de Kerstdagen.
  • We hebben aan de begeleiders doorgegeven dat een pakket een waarde heeft van tussen de € 25,- en de € 50,-. Natuurlijk ben je vrij om er een gezellig pakket van te maken door de doos te versieren of dingen leuk in te pakken!
  • Om het pakket wat persoonlijker te maken, vragen we je een kleinigheidje ter waarde van max. € 10,- in te voegen.  De begeleider zal aan jou doorgeven met wat voor leuk kleinigheidje je het gezin blij kunt maken.
  • In overleg met de begeleider mag je zelf het pakket afgeven bij het gezin of dit door de begeleider laten doen.

Hoe kun je meedoen?

Door je aan te melden! Je kunt je aanmelden via onderstaand formulier.
Als we je aanmelding hebben ontvangen, nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op voor verdere informatie en overleg.
Ook gaan we via onze maatschappelijke contacten op zoek naar een passend minimumgezin in de gemeente Heerenveen.

Update 17 november 2020: Het aanmeldformulier voor pakketverzorgers is wegens grote belangstelling gesloten! Aanmelden door hulpverleners is nog wel mogelijk