Informatie voor hulpverleners

We doen deze eindejaarsactie, zoals gebruikelijk, in samenwerking met hulpverleners. Onder hulpverleners verstaan wij (semi)professionele medewerkers die de situatie van de hulpvrager(s) goed kunnen beoordelen, zoals hulpverleners van het gebiedsteam, medewerkers van de thuiszorg, diakenen en medewerkers van het WMO-loket.
Dit betekent dat mensen zich niet zelf kunnen aanmelden, maar wel aan hun hulpverlener kunnen vragen of zij hen willen aanmelden.

Persoonlijk pakket

De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers (gezinnen, collega’s, kerkelijke groepen, kijk HIER) en heeft een waarde van tussen de € 25,- en € 50,-.
We willen op deze manier bewustwording creëren en concrete hulp bieden aan mensen rond de armoedegrens in de gemeente Heerenveen.
Het samenstellen gebeurt dan ook aan de hand van jullie informatie. Dit zorgt ervoor dat de groep passende artikelen kan uitkiezen en het pakket persoonlijker kan maken.
Om het pakket extra persoonlijk te maken, vragen we de samenstellers een leuk kleinigheidje ter waarde van max. € 10,- in te voegen.

Aanmelden

Aanmelden kan tot en met maandag 23 november via onderstaand formulier. Alléén hulpverleners kunnen een aanmelding doen. Vriendelijk  verzoek de volgende criteria in acht te nemen:

– Inkomen op of onder het minimum (tot 115% bijstandsuitkering);
– Woonachtig in de gemeente Heerenveen
– Je hebt toestemming van de betreffende personen.

Vul onderstaand formulier in, de snelle aanmelder heeft voorrang.

• Het aantal daadwerkelijk uitgedeelde pakketten is afhankelijk van het aantal samenstellers. Zijn er minder samenstellers dan hulpaanvragen, dan worden aanvragen op volgorde van binnenkomst aan samenstellers gekoppeld.
  • De samenstellende groepen kunnen de pakketten brengen bij de ontvangers of bij u als hulpverlener. Dit in onderling overleg tussen de groep en hulpverlener;
  • De pakketten worden tussen 14 en 24 december bezorgd.

Let op: Er is plaats voor ca. 30 ontvangers dus wees er snel bij (en wees om die reden in eerste instantie ook voorzichtig in de communicatie richting de ontvangers).

Let op: Wanneer de knop “VOLGENDE” niet zichtbaar is onderaan het aanmeldformulier, dan gebruik je waarschijnlijk een verouderde internetbrowser. Start dan de aanmelding opnieuw via een nieuwere versie (bv. Firefox of Edge)

(Scroll naar boven wanneer hierboven geen tekst staat)