70 ouderen kunnen meedoen met Avond4daagse

23-06-2015

De parkeerplaats bij het Friesland college zag er wel heel bijzonder uit. Er was accordeon muziek op de parkeerplaats, vele mensen in rood, wit, blauwe kleding. Veel paarse dekbedden. Veel rolstoelen. Het was weer tijd voor de avondvierdaagse! Het was ook dit jaar weer behoorlijk fris maar wel erg gezellig op de parkeerplaats. Om ongeveer kwart voor 7 kreeg de groep van meer dan 130 mensen, het startsein en begon de wandeling van 5kilometer. Wat was het super dat er zoveel mensen langs de route stonden. Wat een gezelligheid met de muziekkorpsen. Wat een bijzondere gesprekken vonden er plaats. Zo vertelde één van de vrijwilligers het volgende:
“Ik duwde mevrouw M. Ze was twee jaar geleden gestopt met roken. Want dat kon niet, in het verpleegtehuis. ,,Ik mis het nog elke dag.” Ze zag amper, maar rook alles. Onderweg ging het steeds van: Wat ruikt het hier lekker! (langs de kebab-zaak). Of: Wat stinkt het hier! (langs stilstaand water in het park) Op een hobbelig straatje zei mevrouw M.: Je zult hier maar rijden en zwanger zijn. Maar ach, dat is bij mij al zoo-oo lang geleden!Ze was vergeten dat bomen zo hoog kunnen zijn. En flats, van vier verdiepingen.Mevrouw B., ver over de negentig, kreeg onderweg een lekke band. Ze werd op de ambulancefiets van Bouwe gerold en reed als de koningin terug naar het tehuis. Ze wuifde naar iedereen die ze tegenkwam. Het was een mooie avond.”

Al die mooie ontmoetingen, de gezelligheid, zoveel vrijwilligers die zich willen inzetten voor de medemens. Wat was het weer een geweldige avond!

En we stonden in de Leeuwarder Courant LC-20150619

foto collage avondvierdaagse 2015 foto collage vlaggendragers