Routekaart met RIVM

06-06-2020

Er is licht aan het eind van de tunnel! Het duurt nog echt wel even voordat we niet meer hoeven na te denken bij veel dingen die we willen doen. Maar er is een routekaart naar een samenleving waar we voor gemaakt zijn: samen leven.

Als Presentbeweging hebben we op landelijk niveau contact gehad met het RIVM. Zij hebben ons aangemoedigd om het werk dat we doen voort te zetten. Samen met het RIVM hebben we een routekaart opgesteld waardoor vrijwilligers in kleine groepen op een aangepaste manier weer aan de slag kunnen.

We zijn blij met deze stimulans om door te gaan. Zo kunnen we er zijn voor mensen die door corona in problemen zijn gekomen. Problemen die op het oog niet met een virus te maken hebben, maar zeker ook juist nu spelen: eenzaamheid, sociaal isolement, identiteitsproblemen, onveiligheid, stress, overbelasting en armoede. Juist in deze moeilijke tijd hebben mensen in een kwetsbare situatie het nodig om hulp en aandacht te krijgen!