Project “Kracht om te veranderen”

25-07-2018

Een Amerikaans evangelisatieteam is onlangs naar ViVa! Zorggroep Forum II in Heerhugowaard gegaan. Dit naar aanleiding van het project “Kracht om te veranderen”, met als doel de evangelisatie in onze regio. Tevens wilden deze Amerikanen ervaren hoe vrijwilligerswerk in onze regio vorm krijgt.

Project “Kracht om te veranderen”
Het evangelisatieteam zocht contact met de organisatie van “Kracht om te veranderen” in Heiloo (welke als doel heeft om mensen de liefde en kracht van God, die levensveranderend kan zijn, te laten ervaren). Aan Stichting Present Heerhugowaard-Langedijk en Alkmaar werd gevraagd of er projecten waren waar ze bij aan konden sluiten.

Spelletjesochtend bij Forum II
Zodoende gingen er op 24 juli j.l. vijf Amerikaanse en zeven Nederlandse vrijwilligers naar Viva! Zorggroep Forum II. Aanvankelijk wilden ze gaan wandelen met de ouderen, maar vanwege de hittegolf werd het een leuke spelletjesmiddag op het zijbalkon. Aangezien de groep wat groot was besloot een aantal Amerikanen te gaan flyeren bij winkelcentrum Middenwaard.

‘Tosti’s with cheese’
Tijdens de lunch werden er ‘tosti’s with cheese’ geserveerd. “En dat was nogal wat, want die cheese uit Holland dat smaakt natuurlijk outstanding goed”, vertelt Daniëlle van Keulen, activiteitenbegeleidster bij Forum II. Ze vond het erg leuk om te zien hoe bewoners hun best deden om met huis- tuin en keukenengels een gesprekje aan te knopen. “Van beide kanten was het een enorm succes”, aldus Daniëlle. “Het moment van weggaan werd dan ook steeds langer uitgesteld. De Amerikanen hebben we niet alleen tosti’s leren eten, maar ze weten nu ook wat mens erger je niet is”.

Hieronder een foto impressie van de dag!