Vormselwerkgroep bezoekt Forum II

22-11-2018

“Elk jaar hebben wij bepaalde thema’s centraal staan en zorgstage is daar één van. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen ook andere groepen mensen leren kennen waar ze normaal gesproken niet zo snel mee in aanraking komen”, vertelt Amber Groot, lid van de vormselwerkgroep uit Heerhugowaard de Noord.
Op 14 november ging een groep van 36 jongeren van deze vormselwerkgroep naar ViVa! Zorggroep Forum II (Stichting Present doet op geregelde basis sociale projecten bij Forum II; dit is een woonvoorziening voor mensen met een chronische lichamelijke ziekte waar verpleeghuiszorg wordt gegeven).

Een deel van de jongeren was tussen de 12 en 14 jaar, de rest was tussen de 20 en 25. Jongeren kunnen in een vormselwerkgroep ontdekken wie ze zijn en welke plaats ze innemen in de samenleving. Ook leren ze wat de kerk voor hen kan betekenen. “Het werd een hele gezellige middag van mooie verhalen, spelletjes en prachtige knutsels, die we weer gaan gebruiken voor onze tentoonstelling 1 december” laat Daniëlle van Keulen, activiteitenbegeleidster van Forum II weten.

Hieronder een foto-impressie van de dag!