Tuinklus

23-10-2019

In alle vroegte ging de projectleidster met de voorzitter, die deze dag tevens klusvrijwilliger was, op pad om de kruiwagen en enige klusmaterialen uit de garage op te halen. Dankzij woningcorporatie Woonwaard maken wij al enige tijd dankbaar gebruik van deze opslagruimte.

Hartelijke ontvangst!
Om 9 uur werd iedereen hartelijk ontvangen door de hulpontvangster in Noord-Scharwoude met een plakje cake. Koffie werd zelf meegebracht, omdat zij vanwege haar cultuur dit niet zoveel dronk. Daarna ging de klus van start. Vier klusvrijwilligers staken de handen uit de mouwen. Toen plotseling een buitje opstak, zei één van hen geamuseerd: “Ik heb het zweet en de regen op de rug!” Middels de groepsapp werd met de projectleidster gecommuniceerd over het reilen en zeilen deze dag.

Spic en span
De hulpontvanger was vanwege fysieke problemen zelf niet in staat veel klussen te doen. Vandaar dat zij zeer blij was met de geboden hulp. De vrijwilligers hebben een dagje gesnoeid, onkruid verwijderd en de tuin weer spic en span gemaakt!

Attentie
De hulpontvangster was tevreden na afloop. “Ze hebben het goed gedaan” liet ze weten. Ze had even nagedacht over een passende attentie, aan het einde van de dag overhandigde ze de klusvrijwilligers en de projectleidster een bedankkaartje. De klusvrijwilligers lieten weten dat alles goed was verlopen, en dat het een fijne samenwerking was. Zij hadden zelf voor een lunch gezorgd deze dag.

Bij deze namens Stichting Present Heerhugowaard-Langedijk een groot compliment voor onze topvrijwilligers!

Zie ook onderstaande foto’s: