Geslaagde kickoff!

03-01-2020

Een goede ontvangst op een locatie met een huiselijke sfeer. Zo begon in een paar woorden de middag bij ‘De Kleine Ark’ in Oudkarspel afgelopen vrijdag 29 november 2019.

Nieuw project!
Stichting Present Heerhugowaard-Langedijk is onlangs met een nieuw project van start gegaan, genaamd ‘De Liedjesloterij’. Het houdt in dat een groep muzikale vrijwilligers een aantal nummers laat horen aan een bepaalde doelgroep. Deze vrijwilligers spelen bijvoorbeeld piano, gitaar, fluit of zingen. De doelgroepen zijn heel uiteenlopend: van mensen met een verstandelijke beperking tot ouderen in een woonzorgcentrum. De doelgroep/hun begeleiders mogen een aantal favoriete nummers opgeven en Present kiest door middel van een lootje dat getrokken wordt, een aantal nummers uit die de muzikanten vervolgens spelen. Het trekken van lootjes werd vrijdag achterwege gelaten omdat van te voren telefonisch al door was gesproken welke nummers favoriet waren bij de doelgroep.

Hartelijke ontvangst
Deze doelgroep in De Kleine Ark zijn jonge en oudere mensen met een verstandelijke beperking. De ontvangst was hartelijk. En ook de vrijwilligers van Present maakten meteen contact met hen: er werden handen geschud en kort kennis gemaakt met elkaar. “Hallo allemaal, wat fijn dat u er bent, we gaan nu voor u zingen, we komen van Present!” luidde de tekst van het eerste liedje, ten gehore gebracht door de vier muzikanten. Sommige liederen klonken door de speakers, en daarbij werd enthousiast gedanst door iedereen. Percussie-instrumenten werden gebruikt ter ondersteuning.

Antroposofisch
De locatie sprak onze vrijwilligers die er optraden zeker aan: ‘De Kleine Ark’ is een plek met antroposofische inslag. “We vieren jaarfeesten, zeggen spreuken op, eten biologisch en hebben de radio uit staan tijdens het eten”, legde één van de begeleiders uit.

Dank
De reactie van de begeleiders en bovenal van de bewoners na afloop was positief, ze vonden het leuk dat de Presentvrijwilligers er waren. Als dank kregen de muzikanten een keramisch schaaltje met een molen erop mee naar huis, gemaakt door de bewoners van ‘De Kleine Ark’.

Er staan nog meer uitvoeringen in de planning, op diverse andere locaties.

Bij deze nogmaals dank aan ‘De Kleine Ark’ dat wij er deze geslaagde muzikale middag mochten verzorgen!

Zie hier een filmpje van de middag.