Corona Presentje

Waarom een Corona Presentje?

Het Corona virus en de maatregelen om de verspreiding ervan te beheersen zijn voor ons allemaal ingrijpend. Maar voor de kwetsbaren onder ons zijn het extra zware tijden. Mensen dreigen door gebrek aan contact de verbinding met hun omgeving te verliezen wat gevoelens van eenzaamheid en ontreddering kan veroorzaken. Het gevoel er niet meer bij te horen. Daar wil Present Heerhugowaard-Langedijk graag iets aan doen met het Corona Presentje.

Wat is het

Een Corona Presentje is niet meer en niets minder dan een middel om in contact te komen met hen die het kunnen gebruiken. Dat kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door;

• een telefoongesprek waarin iemand even de tijd neemt om te luisteren naar de ander
  • door het uitreiken van een bosje bloemen waarbij je even met elkaar in gesprek kunt komen
  • een gesprekje van mens tot mens aan de voordeur(uiteraard met inachtneming van de 1,5 m regel)
  • het sturen van een kaartje

Het gaat uiteindelijk om het contact en evt. vervolgcontacten die er uit kunnen ontstaan die de kwetsbaren onder ons even een hart onder de riem steken en tot het besef brengen dat ze er niet helemaal alleen voor staan.

Aanvragen

Ken je iemand in je omgeving waar een Corona Presentje welkom zou zijn? Vul dan hier en vul een aanvraag in. Present Heerhugowaard-Langedijk gaat er dan alles aan doen om dat te regelen!