Meedoen als bedrijf

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is een samenwerking met Present Heerhugowaard-Langedijk de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best!

Deelname aan het lokale vrijwilligerswerk kan op twee manieren:

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding

Wekelijks organiseert Stichting Present Heerhugowaard-Langedijk groene teambuildingsactiviteiten en maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes. Op basis van uw kennis, kunde en wensen verzorgen wij een dag of dagdeel waarbij de complete organisatie voor onze rekening is.

Teamcoaching IKBEN!ZINVOL

Neem met uw (directie- of management)team deel aan een IKBEN!ZINVOL-dag. IKBEN!ZINVOL is een effectieve en ‘duurzame’ vorm van teamcoaching, dus met een maatschappelijk randje. Een IKBEN!ZINVOL-dag ziet er als volgt uit. ’s Ochtends voert het team een (uitdagend) vrijwilligersproject uit in bijzijn van één of twee professionele teamcoaches. De middag staat in het teken van reflectie en evaluatie. Door de spiegel voor te houden, creëert de teamcoach openheid rondom de huidige samenwerking, wordt bevestigd wat goed gaat en wordt de vinger gelegd op ontwikkelingspunten. Zowel individueel als in teamverband krijgt u naast inspiratie een concrete set adviezen c.q. vaardigheden mee. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Investering

• Maatschappelijk personeelsuitje en teambuilding: wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen bij u in rekening. Dit doen wij tegen kostprijs. Een vrijwilligersproject met 5 tot 10 deelnemers kost € 500,- inclusief BTW. Voor groepen van 10 tot 250 deelnemers maken we een maatwerk offerte. Meld u aan of neem contact op voor een kennismaking
  • Teamcoaching IKBEN!ZINVOL: De kosten van een IKBEN!ZINVOL-traject hangen af van uw probleemstelling, de specifieke coachings doelstellingen en de omvang van uw team. Neem contact met ons op voor een persoonlijk gesprek en een offerte op maat.

Hoe gaat het in zijn werk

Bedrijven nemen contact met ons op om te zien wat de mogelijkheden zijn. Vervolgens maken wij een afspraak bij het bedrijf om te horen wat zij willen, en geven wij een korte presentatie wat Present inhoudt en wat wij verwachten van de mensen. De dag wordt op maat verzorgd. Er zijn verschillende bedrijven bij ons actief geweest, zowel met een klusproject als met een sociaal project. Er is op de dag zelf altijd een begeleider van Present aanwezig, dit kan bij de uitvoering of op afstand via de telefoon.

Verschillende projecten zijn al door bedrijven gedaan. U moet dan denken aan een zorgboerderij waar het terrein is betegeld en waar de kinderen die op die boerderij komen zo blij waren dat het voor hun een feest was toen het klaar was. De medewerkers van het bedrijf zien meteen resultaat, zij zien wat het voor deze mensen betekent als je je belangeloos inzet.

Bij mensen thuis een woning opknappen. Behangen, schilderen en dan na afloop zien, samen met de bewoners, wat het resultaat geworden is. Een heel, bijzondere ervaring. Vaak kom je niet in de wereld van deze mensen, en de ontmoeting is dan zo mooi.

Sociale projecten zijn ook al met enige regelmaat gedaan, te denken valt aan activiteiten op een kleinschalige woning met mensen met een beperking. Zij zijn altijd afhankelijk van de medewerkers en hun familie, en als er dan een groep vrijwilligers komt die zij alle aandacht kunnen geven dan gebeurt er wat in die ontmoeting. Ook hier geldt, je komt normaal gesproken niet bij deze mensen. En nu kun je een wereld van verschil maken!

Ondersteuning met afgeschreven PC’s

Voor bedrijven die geen mogelijkheid hebben om een dag zich in te zetten, is er ook de mogelijkheid om ons te steunen door de afgeschreven PC’s die op het bedrijf zijn te doneren aan Present. Wij hebben samen met mensen met een beperking er een dagbesteding van gemaakt bij het bedrijf Sortiva aan de Boekelermeer.

Hier is een ruimte waar de gebruikte PC’s schoongemaakt worden, nagekeken en zonodig gerepareerd zodat deze computers een tweede leven kunnen krijgen. Of zij worden op een verantwoordelijke wijze uit elkaar gehaald, zodat de verschillende onderdelen nog gebruikt kunnen worden. Dit gebeurt op een duurzame manier, en u als bedrijf kan een certificaat ontvangen dat u maatschappelijk verantwoord onderneemt.