BPL-markt op het Horizon

11-02-2019

Ook dit jaar was er weer een BPL-markt op het Horizoncollege (MBO) in Heerhugowaard.

Vorig jaar was onze coördinator daar aanwezig om stagiaires te werven voor activiteiten bij woonzorgcentra in de regio. Een aantal maanden achtereen hielpen de stagiaires bij onder andere de Meander en Buitenzorg (klik hier).

Stagelopen bij ViVa!
Dit jaar vond de BPL-markt plaats op 10 januari voor eerstejaars studenten van de verschillende beroepsopleidingen van de sector welzijn. Namens Stichting Present was Daniëlle van Keulen, activiteitenbegeleidster bij ViVa! Zorggroep Forum II hier aanwezig. Zij probeerde de studenten te enthousiasmeren om bij ViVa! hun stage te komen doen (ze gaan dan onder andere rolstoelrijden met ouderen).  We vinden het belangrijk dat de stagiaires maatschappelijk betrokken zijn.

Present werkt al langere tijd samen met Viva! Zorggroep Forum II om er sociale projecten uit te voeren. Helaas was er op de BPL-markt slechts één student die zich aanmeldde voor een stage bij de ViVa! Zorggroep. Daniëlle laat weten: “Veel studenten wisten zelf nog niet wat ze wilden. Ze waren een beetje onvoorbereid, en waren allemaal nog heel erg zoekende.”

Sociale Winkel
Op woensdagmiddag en de gehele donderdag gaan de stagiaires stagelopen bij de Sociale Winkel om daar zelfstandig opdrachten uit te voeren en projecten op te zetten. Chris Wever, eigenaar van de Sociale Winkel, zal dit begeleiden.

Het staat goed op je CV!
We hopen toch nog iets meer studenten bereid te vinden om invulling te geven aan hun stage bij de Forum II Zorggroep. Wij als Stichting Present zijn van mening dat het werken met verschillende doelgroepen, waaronder met ouderen, een mooie oriëntatie is op de keuze voor een toekomstig beroep.
Het staat ook goed op je CV!