Burgemeester Rehwinkel benoemd Irma Kreuning-Smit en Erwin Kreuning tot Orakel van Dijk en Waard!

06-04-2022

In de evenementenhal van restaurant-hotel Heer Hugo heeft in de avond van 31 maart de finale plaatsgevonden van de Dijk en Waard kennisquiz. Samen met Joost de Vries en Joyce Lafeeber hebben we dit evenement neergezet ter viering van de fusie van Heerhugowaard en Langedijk en mogelijk gemaakt door de gemeente Dijk en Waard.

Met de organisatie van dit evenement heeft onze stichting op speelse een bijdrage willen leveren aan de viering van het ontstaan van onze nieuwe gemeente waarbij ook aandacht werd gevraagd voor het vele vrijwilligerswerk in het algemeen en specifiek voor dat van Present.

De eenentwintig winnaars die in de vier digitale voorrondes hun kennis van Dijk en Waard al hadden bewezen kregen deze avond de kans om met de steun van hun partner te strijden om de prestigieuze titel Orakel van Dijk en Waard. In een sfeervolle ambiance die door presentator Joost de Vries werd voorzien van een vrolijke muzikale omlijsting gierden de wetenswaardigheden, feiten, statistieken en merkwaardigheden door de zaal. Wie zou de 40 vragen waarvan een aantal per video door wethouder Annette Groot werden gesteld, het snelst maar ook correct beantwoorden? Er tekende zich een spannende eindstrijd af waarin de verschillen steeds kleiner werden. Uiteindelijk eindigden Irma en Erwin als eerste. Zij bleken over de meeste koelbloedigheid en parate feitenkennis te beschikken. Als winnaars ontvingen zij evenals degenen die als tweede en derde eindigden, een prachtig pakket met producten uit Dijk en Waard.

Maar de grootste eer was natuurlijk de videoboodschap van Burgemeester Peter Rehwinkel die zijn felicitaties overbracht en Irma en Erwin benoemde tot Orakel van Dijk en Waard!