Een gezellige Midzomermaaltijd

12-06-2019

Voor de vierde maal op rij organiseerde Stichting Present Heerhugowaard-Langedijk de Midzomermaaltijd in De Trefpuntkerk in Broek op Langedijk (twee vrijwilligers van Present deden dit samen met twee andere vrijwilligers waaronder één van Voedselhulp). Er waren zo’n 50 gasten gekomen.

De middag startte met een kort gitaar- en zangoptreden van een hulpontvangster, die Present enige weken geleden hulp had geboden met behangen.
Daarna volgde een korte toespraak van vrijwilligster Elzbieta. Ze gaf een uitleg over wat Present inhoudt, en noemde de sponsors die deze maaltijd mogelijk gemaakt hebben. Dit zijn bijvoorbeeld de Lion’s Club, Gewoon Kim en Bakkums Boetje. Hierbij willen we nogmaals de sponsors hartelijk danken!

De maaltijd zelf was heel uitgebreid, de gasten hadden ruime keus tussen bijvoorbeeld hartige taarten, salades, en broodjes met zelfgemaakte kruidenboter. Er waren ook een aantal kinderen meegekomen. Eén van de gasten had zelfs zijn kaartspel meegebracht, en toonde trots een aantal goocheltrucs aan de rest. Maar dat was niet het enige want, spontaan stond één van de gasten op, en lied haar zangkunsten horen.
Hier en daar ontstonden leuke gesprekken.

Ook onze coördinator Ruud hield een toespraak aan het einde waarbij hij de hardwerkende vrijwilligers bedankte.
De gasten lieten weten genoten te hebben van de heerlijke maaltijd en gingen blij en dankbaar weer naar huis, met een taartje!