Kerstengelenproject

22-11-2019

Omzien naar elkaar in de adventtijd

Een Kerstengelenproject in de adventtijd, met als doel het stimuleren van het omzien naar elkaar! Dat is het idee achter dit mooie Kerstengelenproject.
Zowel Stichting Present Alkmaar als wij, starten dit jaar dit project op. Het is vijf jaar geleden begonnen bij Stichting Present Deventer. Lees hier meer.

Hoe het werkt..

Hoe werkt het? Een ‘Kerstengel’ zijn voor iemand anders die met dit kleine gebaar bemoedigd en verrast kan worden.
Een kerstengel is dus een vrijwilliger, die een presentje maakt of brengt bij een hulpontvanger. Hiervoor komen de hulpontvangers in aanmerking voor wie Present het afgelopen jaar een klus heeft gedaan.
Iedereen, kind of volwassene, kan zich aanmelden als Kerstengel. Of met het hele gezin!

Het afgelopen jaar…
Omdat wij als medewerkers van Present Alkmaar en Heerhugowaard hebben gezien dat veel hulpontvangers een klein netwerk hebben willen wij ook hén een leuke kerst bezorgen met het kerstengelenproject. Ons doel is dus om de mensen toch een gevoel van saamhorigheid te geven en ze blij te kunnen maken met een kleinigheid.

Aanmelden?
Wil je je aanmelden om mee te doen? Dit houdt in dat je dus iets leuks gaat maken voor de doelgroep, de hulpontvanger.  Het present dat gebracht wordt door de Kerstengel kan van alles zijn, laat je creativiteit er maar op los! Een paar tips:

• een brief, verhaal, spreuk of gedicht;
  • iets lekkers;
  • iets breien/haken
  • een zelfgemaakte kaart, kerststukje;
  • een aardigheidje, een symbool;
  • iets knutselen/plakken;
  • een bezoekje;
  • etcetera.

In overleg met onze projectleider kiest Stichting Present de hulpontvangers/doelgroepen uit om de presentjes langs te brengen. Het is ook een optie gewoon een kaart in te bus te doen. Wij zijn nog aan het inventariseren wie een aantal leuke kaarten wil maken.
Alles gaat in goed overleg met de maatschappelijke organisaties die de doelgroepen ondersteunen.

Wij als Stichting Present Heerhugowaard-Langedijk willen dit project graag uitvoeren tussen 18 en 24 december.

Aanmelden als Kerstengel?

Als dit je leuk lijkt, en je mee wilt doen als Kerstengel, meld je dan aan via dit formulier!
Let op: de uiterlijke aanmelddatum is dinsdag 3 december.

Voor de maatschappelijke organisaties, die de begunstigde willen aanmelden, is er dit formulier.
Let op: de uiterlijke aanmelddatum is zondag 8 december.