Matchmarkt 2019

14-11-2019

Eugenie Herlaar opende de Matchmarkt. “De vijfde in rij, een soort jubileum!” begon ze haar toespraak.
Voor de tweede keer vond het in Heerhugowaard plaats. Velen zullen Eugenie wel kennen; zij was de eerste vrouwelijke nieuwslezer van het NOS Journaal. “Individualisme is niet meer van deze tijd”, zei ze in haar speech. En dat bleek, maar liefst 179 matches zijn vandaag gesloten.

Betrokken bij de gemeente
Ze liet het publiek weten: “Het is belangrijk betrokken bij de gemeente te zijn, en om anderen te kunnen helpen.” Zelf ging zij al op jonge leeftijd mee met collecteren, en bij het steunen van goede doelen (inmiddels is ze 80). Wel gaf ze aan: “Het is hierbij van belang jezelf niet op een voetstuk te plaatsen.” Ze hecht veel waarde aan cultuur, zo vertelt zij in de Matchmarktkrant.

Cultuur
Het thema van deze Matchmarkt was dan ook ‘cultuur’. Volgens Eugenie stelt cultuur je in staat jezelf te ontwikkelen, en levert het je waardevolle contacten op.

Contacten
En deze contacten werden volop gesloten tijdens deze dag. De maatschappelijke organisaties hadden een eigen tafeltje, en hadden zich flink uitgedost, sommigen met feestelijke hoedjes en chique of juist heel kleurrijke kleding. Bedrijven konden hen benaderen en iets aanbieden. Wij maakten vijf mooie matches dit jaar, waaronder één met Lokat BV en een match met IKC Het Mozaïek. Ook hadden wij een leuke uitwisseling met Stichting Present Alkmaar.
Een waardevolle middag waarbij de verbinding met elkaar voor op stond.

We danken de Waaier hartelijke voor het organiseren van dit evenement!