Mooie matches gemaakt op de Beursvloer

18-10-2018

“Ik hoop dat we elkaar kunnen enthousiasmeren om met elkaar voor de regio van betekenis te kunnen zijn”, zegt Monique Spaansen, voorzitter van de Waaier, tijdens haar openingstoespraak op de Beursvloer.

De Beursvloer wordt georganiseerd door Stichting de Waaier die in 2003 opgezet is.
Tijdens dit evenement dat om de twee jaar plaats vindt in het Afas Stadion in Alkmaar, dit maal op 18 oktober, bieden bedrijven belangeloos hun diensten aan maatschappelijke organisaties aan. Ook Stichting Present was deze dag natuurlijk van de partij! Monique Spaansen, Piet Bruinooge (burgemeester Alkmaar), Leontien Kompier (burgemeester Langedijk) en Ralph van Soomeren (directievoorzitter van Rabobank Alkmaar e.o.) verzorgden de opening van de Beursvloer.

Raplh sprak: “Het verbinden en het elkaar vinden, daar gaat het vandaag om.” Hij vertelde dat de Waaier al 15 jaar bestaat, en 19 april was er een jubileumfeest in de Grote Kerk in Alkmaar ter ere van dit 15-jarig bestaan. Luuk Ransijn, winnaar van Alkmaars Talent 2014 schreef vanwege dit jubileum het Waaier-lied, dat gezongen werd op de Beursvloer door Laurien Verstraten.

Nadat Monique Spaansen op de gong had geslagen ging de Beursvloer van start en konden de maatschappelijke organisaties naar de bedrijven stappen om te vertellen waarom ze graag een match wilden maken. Er waren acht handelshoeken zoals ‘Klussen’ en ‘PR, Marketing & Communicatie’, ieder met een eigen kleur. Het aanbod was erg gevarieerd: van klusvrijwilligers die een dagje komen schilderen tot een training op het gebied van Social Media. Nadat een deal was gesloten werd er bij de notaris een stempel gehaald en kreeg de vertegenwoordiger van het bedrijf een paars ‘winnie’ op zijn jasje. In totaal zijn er 416 deals gesloten.

Monique Spaansen laat na afloop weten: “Er zijn weer veel mooie matches gemaakt vandaag. Ik vond de sfeer meer ontspannen dan voorgaande jaren, het was een geslaagd evenement!”

Ook wij zijn heel tevreden: onze stichting maakte twaalf matches deze dag, en daar zijn we erg blij mee!