De stagiaires zijn er weer!

18-03-2018

Op woensdag 14 maart j.l. zetten de stagiaires Zorg en Welzijn zich voor de derde maal in voor een aantal projectmatige activiteiten die Stichting Present aanbiedt. Voor de studenten is dit goed, omdat ze op deze manier werken aan hun competenties en alvast kunnen nadenken over wat voor richting ze in jaar twee willen kiezen. Onze stichting vindt het belangrijk om de maatschappelijke betrokkenheid bij de scholieren te stimuleren, en ze te laten omzien naar anderen in de samenleving.

Helpen in de Sociale Winkel
Vol enthousiasme waren de studenten ‘s middags in de Sociale Winkel in Broek op Langedijk (een soort buurthuis) bezig met het organiseren van een bingo activiteit. In de ochtend die dag waren zij behulpzaam geweest bij de Meander (een woonzorgcentrum in Noord-Scharwoude), onder leiding van Marieke Henselmans. Voor de bingo moesten ze flyers maken en verspreiden, cadeautjes kopen, sponsoren zoeken, uitnodigingen versturen en een evenement aanmaken op Facebook. Ze kregen hulp van Chris Wever, de eigenaar, en van Paulien Hartog, die vrijwilligster/dagcoördinator op de woensdag is. De week hierop vindt de uitvoering plaats. Ze hopen natuurlijk op veel opkomst, maar het zijn vooral ouderen die ze verwachten. Voor de ouderen is dit een stukje reuring, en ze zijn dan even een paar uurtjes in een andere omgeving.

Wat volgt er nog?
De week erop gaan de studenten slowdaten (een variatie op speeddaten, maar dan voor ouderen). Als de ene activiteit is afgerond, wordt er samen een plan gemaakt voor wat ze daarna gaan doen. Ook Elderly Talent Awards (50-plussers hun talenten laten ontdekken), Project Gro (oesterzwammen kweken in koffiedik) en het opzetten van het Mama Café (het uitwisselen van vragen over zwanger- en ouderschap) komen nog aan bod. De stage duurt t/m half juli.

Wil je weten welke activiteiten er nog meer georganiseerd worden in de Sociale Winkel, kijk dan even op hun website: www.socialewinkel.nl

V.l.n.r.: Beaudine, Simone, Ashley en Siem (stagiaires), Lisette (vrijwilligster bij  Present Heerhugowaard-Langedijk), en Chris (eigenaar van de Sociale Winkel)