Uitvoering kerstengelenproject

20-12-2019

De kerstengelen van Stichting Present Heerhugowaard-Langedijk en Alkmaar hebben in het kader van het kerstengelenproject diverse presentjes gemaakt voor de bewoners van woonzorgcentrum Viva! Forum II (dit woonzorgcentrum bestaat al zes jaar en is gevestigd aan het Stationsplein te Heerhugowaard).  Er wonen mensen met een chronische lichamelijke beperking, bijvoorbeeld parkinson en alzheimer.

Het idee om het kerstengelenproject samen met Present Alkmaar te doen ontstond op de Matchmarkt in november dit jaar.
Op 20 december werden door vrijwilligster Lisette van Present Heerhugowaard-Langedijk en door de coördinator van Present Alkmaar, Jan Zwart, de presentjes gebracht bij het woonzorgcentrum.
De cadeautjes werden verdeeld onder 32 bewoners. Kleurpotloden, chocolaatjes, en kerstbekers waren enkele dingen die in de pakketjes zaten. De vrijwilligers van Present hadden duidelijk hun best gedaan om er wat moois van te maken. Bij deze heel veel dank aan hen!!!!

Blijde reacties
De bewoners waren superblij. Enkele reacties van hen na afloop: “Bedankt, namens de feestcommissie!” en na het openen van de chocola zei een vrouwelijke bewoonster: “Lekker hoor, wat een verrassing!” Eén bewoonster kreeg zelfs tranen na het openen van een volwassenenkleurboek met speciale teksten erin, en bijbehorende kleurpotloden.

Jan Zwart vond de locatie erg mooi en ging speciaal met de ontvangster van het kleurboek op de foto:

Hier nog enkele andere foto’s: