Vrijwilligersuitje aangeboden door Stichting Lief Langedijk

08-12-2018

“We vinden het leuk dat we dit vrijwilligersuitje van Stichting Lief Langedijk in 2017 op de Matchmarkt mochten ontvangen”, vertelt coördinator Renée Rademacher in de toespraak, voordat het diner begint. Tevens laat ze weten dat het aantal projecten, waarvan er nog een aantal lopen, inmiddels op 200 in totaal staat. Een flink aantal hulpvragers is dus weer geholpen het afgelopen jaar, zonder onze hardwerkende vrijwilligers zou dit niet gelukt zijn. Daarom verdienden zij op 7 december, Nationale Vrijwilligersdag, een gezellige middag bowlen. Ook ons coördinerend team en een aantal bestuursleden was erbij aanwezig.

Er werden diverse strikes en spares gegooid, maar het ging niet per sé om het winnen. Het op een informele manier kennis maken met elkaar, was één van de dingen die voorop stond!
Na het bowlen werd er gesteengrild met een drankje erbij.  Presentvrijwilliger Hussam uit Syrië, die nu een jaar in Nederland is, laat deze middag weten: “Ik vind het heel leuk dat dit georganiseerd is. Zo kan ik contact maken met Nederlandse mensen.”  Vrijwilligster Consuela, die nog maar net bij Present is, vertelt: “Omdat ik net bij de stichting ben, vind ik het leuk dat ik op deze manier iedereen kan ontmoeten.”  Ooit kreeg ze zelf hulp van Present en dit inspireerde haar om zich aan te melden als klusvrijwilligster, zodat zij op haar beurt anderen kan helpen. Tijdens het diner stelde onze nieuwe collega Annelies zich aan iedereen voor en werd er nader kennisgemaakt met elkaar.

Kortom, een geslaagde vrijwilligersdag voor Stichting Present Heerhugowaard-Langedijk. We bedanken Stichting Lief Langedijk voor het mogelijk maken hiervan!