Aanmelden friend4friend jongerenprojecten

Wat is friend4friend?

Met friend4friend gaan we vanaf januari 2021 jonge nieuwkomers/statushouders en jonge Nederlanders aan elkaar verbinden om in duo’s op te trekken en samen vrijwilligerswerk te doen in Hilversum en omstreken.

Doel

friend4friend wil hiermee aan jongeren in de leeftijd van 16-27 jaar een positieve ervaring bieden waar ze met plezier op zullen terugkijken. Jongeren die elkaar anders niet zo snel ontmoeten trekken een half jaar lang gemiddeld 4 uur per week met elkaar op en leren elkaar kennen door samen iets te doen. Het geeft aan deze jongeren de kans hun talenten te ontdekken, van betekenis te zijn, nieuwe mensen te ontmoeten en keuzes te maken voor de toekomst.

Aan wat voor vrijwilligersprojecten moet ik denken?

We kijken vooral goed naar wat bij een koppel past. Alle vrijwilligersprojecten voor een periode van ten minste 4 maanden voor een paar uur in de week zijn welkom. Wij leggen deze dan voor aan het koppel.

Natuur, Dier & Duurzaamheid moestuin, kinderboerderij, dierenbescherming, boswachterij, dag van de duurzaamheid
Media & Cultuur bibliotheek, poppodium, musea, krant, bioscoop, muziekvereniging
Sport sporten met ouderen of kinderen, sportverenigingen
Zorg & Welzijn ouderenzorg, welzijn in de wijk, jongerenwerk, activiteiten met kinderen
Veiligheid politie, brandweer, beveiliging
Politiek & Bestuur klankbordgroep voor een organisatie of gemeente, bijdragen aan lokale politieke partij, mee organiseren van maatschappelijk debat
Religie & Zingeving filosofie-avonden, kerkdiensten (helpen bij kinderwerk, techniek, verwelkomen), kerkelijke activiteiten, moskee
Techniek Technische dienst in zorginstelling of andere instelling.
Reparatie Fietsen, huishoudelijke apparatuur, laptops
Onderhoud huis of tuin Verven, laminaat leggen, helpen verhuizen, opruimen, tuinieren.
Horeca Helpen in een keuken, afwassen, opruimen, koken.

Een vrijwilligersproject aanmelden?

Heb je een leuk vrijwilligersproject? Meld deze dan aan via Carine Heinhuis via friend4friend@presenthilversum.nl of via 06-21925630

Mails ons           Download de folder