Acties

Friend4friend

Wat is friend4friend?

Met friend4friend gaan we vanaf januari 2021 jonge nieuwkomers/statushouders en jonge Nederlanders aan elkaar verbinden om in duo’s op te trekken en samen vrijwilligerswerk te doen in Hilversum en omstreken.

Doel

friend4friend wil hiermee aan jongeren in de leeftijd van 16-27 jaar een positieve ervaring bieden waar ze met plezier op zullen terugkijken. Jongeren die elkaar anders niet zo snel ontmoeten trekken een half jaar lang gemiddeld 4 uur per week met elkaar op en leren elkaar kennen door samen iets te doen. Het geeft aan deze jongeren de kans hun talenten te ontdekken, van betekenis te zijn, nieuwe mensen te ontmoeten en keuzes te maken voor de toekomst.

In het kort:

• Voor mensen tussen de 16 en 27 jaar
  • Maximaal 6 maanden
  • Gemiddeld 4 uur per week
  • Tijd en plaats zijn flexibel
  • Met leeftijdgenoten
  • Goede begeleiding
  • Voor een nieuw netwerk
  • Voor nieuwe vrienden
  • Europees erkend certificaat

friend4friend is onderdeel van het landelijk Actieprogramma Maatschappelijke Diensttijd.

Mogelijk gemaakt door: friend4friend is een initiatief van OSMA, de Oecumenische Stichting voor Maatschappelijk Activeringswerk in Noord-Holland. OSMA is verbonden aan het landelijk netwerk van de Raad van Kerken Nederland, een landelijk samenwerkingsverband van 18 christelijke kerken en organisaties

Bel, WhatsApp of mail Sonja Zeven via 06-24 44 14 33 of via friend4friend@presenthilversum.nl

Meer informatie ook op: https://friend4friend.nl/